Гроші

Хрещатик втрачає статус головної «модної» вулиці країни

Ритейлери активно переїжджають у доступніші за ціною торгові центри: на Хрещатику пустує вже 20% приміщень

14 листопада 2014, 13:01

Ритейлери розлюбили Хрещатик. За даними міжнародної компанії Colliers International, попит на торгові площі в центрі Києва за останній рік помітно знизився, пише ДеПо з посиланням на «Деловую столицу».

Ще торік знайти вільне приміщення на Хрещатику або в Пасажі було проблематично. Більше того, власники площ формували такі собі «листи очікування», а претендентам, які мріють відкрити бутик або ресторан на головній вулиці столиці, доводилося чекати своєї черги місяцями. Це дозволяло власникам виставляти рекордні орендні ставки.

Ще недавно Хрещатик входив у топ-20 найдорожчих торгових вулиць світу (він був у цьому переліку на 17-му місці) із середньою вартістю приміщень у $3,6 тис./кв. м на рік. Для порівняння, найближчі сусіди по рейтингу - вул. Тауентціенштрассе (Берлін) і Невський проспект у Санкт-Петербурзі - пропонували торговцям приміщення по $3,7 тис. і $3,4 тис./кв. м на рік відповідно, а лідери списку - вул. Олд Бонд Стріт (Лондон) і Банхофштрассе (Цюріх) - по $10,4 тис. і $10,3 тис./кв. м на рік. Але тепер ситуація кардинально інша. У Colliers International зазначають, що станом на кінець жовтня на Хрещатику пустувало 22%, а в Пасажі - 17% всіх приміщень, що здаються. Загальна вакантна площа становить близько 10 тис. кв. м.

Стріт-ритейл на Хрещатику представлений переважно fashion-операторами - бутики одягу та взуття займають більше третини всіх приміщень. На другому місці - заклади громадського харчування (вони орендують 28% площ). У Пасажі торговців модними речами ще більше - 55%, у тому числі тут працюють елітні бутики Louis Vuitton, Helen Marlen, Prada, MARELLA, Gucci та ін.

Але навіть фешенебельні бутики все активніше шукають інші майданчики. Раніше їхня любов до центру столиці пояснювалася великим пішохідним потоком місцевих жителів і туристів. На Хрещатику він становив близько 50 тис. осіб на день. Тепер цифра скоротилася щонайменше на 20%. Крім того, поціновувачі шопінгу все рідше розглядають Хрещатик і Пасаж як місце для покупок: багаті кияни оновлюють гардероб за кордоном, а модники із середнім рівнем доходів віддають перевагу торговим центрам, де вибір магазинів більший, а ціни - нижчі.

Ця тенденція вже відбилася на цінових апетитах власників приміщень. Ставки за останні півроку просіли, як мінімум, на 5-7%. Реальним клієнтам власники готові йти на ще більші поступки. І в міру того, як порожніх приміщень на Хрещатику ставатиме все більше, ціни на торгові площі тільки знижуватимуться. Тим більше що вихід на наш ринок міжнародних торгових мереж із модними товарами, яких могло б зацікавити відкриття іміджевого бутика в центрі Києва, останнім часом призупинився.

Loading...
Loading...