Дослідження ІПЕ: якість бензину погіршилася

Столичний Інститут споживчих експертиз, провів дослідження популярного «дев'яносто п'ятого» бензину. Особливу увагу експерти приділили так званим "дискаунтерам", тобто мережам, які продають паливо дешевше від найбільших гравців.

Дослідження ІПЕ: якість бензину погіршил…

До таких у цьому дослідженні можна віднести мережу«БРСМ-Нафта» , ANP і маловідому мережу МОТТО. До речі, остання, за інформацією експертів паливного ринку, є дисконт-мережею групи "Континіум", котрій також належить мережа WOG, повідомляють Українські новини.

Цього разу відбір проб «дев'яносто п'ятого» відбувся на АЗС восьми компаній, які значною мірою формують ринок. Під приціл «потрапили» WOG (А - 95), ОККО (А - 95 євро), БРСМ (А - 95, А - 95 євро й А - 95 Еко ), Marshall А-5 і А-95 Євро), Motto (А - 95, А - 95 євро й А - 95 Е40), ANP (А - 95, А - 95 євро й А - 95 Еко), КЛО (А - 95 UA standart, А - 95 Супер і А - Е 95-40), Socar (А - 95).


Результати, отримані в лабораторії, неприємно здивували - понад 20 відсотків проб палива виявилися некондиційними, тобто вони не вкладаються взагалі в жодні нормативи. 


Насамперед перевірили октанове число, що характеризує стійкість палива до детонації - передчасного згоряння бензину в камері згоряння. У трьох учасників результати виявилися сумними - у трьох зразків мережі МОТТО - октан виявився від 79,2 одиниці у звичайного А-95 до 80 одиниць у бензину цієї мережі із приставкою «євро»! Це антирекорд за всю історію досліджень - це навіть не «дев'яносто другий»! При цьому в партнерської з цією мережею WOG - за цим показником результат у нормі. В інших учасників за цим показником все було в порядку, а лідерами стали зразки від SOCAR (85,6), ОККО (85,8) і два зразки БРСМ - А - 95 євро (86 одиниць) і А - 95 Еко (86,7 одиниць).

Далі експерти перевірили ще один найважливіший показник - вміст сірки В «євробензинах» сірки практично не було, усі виявилися відповідними Євро 5. При цьому в деяких «українських» зразках виявилася та ж картина! Бензини БРСМ і ANP, хоч і позначені на стелах, як звичайний А-95, насправді показали практичну відсутність сірки, що свідчить про імпортне походження палива.


Ще один суттєвий параметр - вміст бензолу. Підвищена концентрація бензолу завдає великої шкоди як навколишньому середовищу, так і автомобілю. У підсумку всі «європейці», крім МОТТО (1.3 при нормативі не більше ніж 1), показали практичну відсутність у своєму складі цього шкідливого компоненту.


Що ж стосується недорогих спиртових бензинів, то основним показником, на якому сконцентрувалися експерти, стала кількість етанолу й метанолу. Теоретично, етанолу в альтернативному паливі має бути не менше ніж тридцять відсотків. У БРСМ (31,8%), КЛО (30%), ANP (35,4%) - із цим усе в порядку. А от у зразку МОТТО етанолу виявилося 20,7 %, втім, як і в інших зразках цієї мережі - звичайного А-95 і бензину із приставкою євро, де його взагалі бути не повинно. Але найгірше те, що в одному зі зразків, який купили на АЗС МОТТО, його було 12%.

І що ж у підсумку? Великі гравці ОККО, SOCAR, ANP, БРСМ-Нафта, КЛО, WOG підтвердили своє реноме. Ціни в деяких, звичайно, високі, але і якість стабільна. Що ж стосується мережі МОТТО, то, судячи з результатів, поки рекомендація одна - забути туди дорогу, оскільки економія на ціні літра неминуче призведе до витрат на ремонт паливної системи й двигуна.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme