Гроші

Експерт: Найбільші нелегальні доходи на митниці заробляються на легальних товарах

Найбільша корупція на українській митниці - саме в легальному секторі

16 травня 2016, 15:00

Таку думку висловила голова ГО "Митний Контроль" Інна Біленко в інтерв'ю виданню "Цензор НЕТ".

За її словами, контрабанда – це крапля в морі потоків вантажів через кордон.

"Контрабанда – це від сили 5% вантажів. Є ще з 10% "сірих" вантажів. А решта усе, основна маса – це все легальний товар. І от тут якраз найбільша корупція, масова. Саме в цьому легальному секторі викручуються руки чесним підприємцям, і на них заробляються найбільші нелегальні доходи", - зазначила Біленко.

Експерт розповіла, що митники саботують розвантаження легальних вантажів на кордоні, адже це не дає прибутків, і відправляють їх на платні внутрішні термінали.

"Є митний вантажний перехід на кордоні, там сидять митники, і вони сидять з однією метою - пропускати контрабанду або "сірий" вантаж. У них нема ні бажання, ні знань оформлювати легальні вантажі. Люди працюють там по 20 років, але якщо йому дати оформити документ - він не зможе цього зробити. Він вміє лише брати хабар. За що вони беруть хабарі? За те, що вони не будуть відкривати машину і дивитися, що в ній. Є три варіанти: перший, найбільш "чорний" - машина за документами порожня, а вона насправді завантажена невідомо чим, другий, "сірий" - за документами на 50% - правда, але на 50% щось інше, і третій варіант – легальний вантаж. Цей останній варіант митника на кордоні не цікавить. Таку машину митник швидко проганяє на внутрішню митницю", - розповіла Біленко.

Біленко додала, що за законом митник має оформлювати товар на кордоні, але по факту, якщо будеш наполягати на розмитненні без заїзду на внутрішню митницю, вийде собі дорожче.

"Якщо ти приїжджаєш на митницю і кажеш "у мене все легально - розмитніть мені", в принципі митник не має права відмовити, але… завжди знайдеться привід відмовити. Наприклад, пишеться собі документ, що в них немає зони прибуття. І все. Прошу на внутрішній термінал. Можна скандалити, подавати в суд – але це час, вантаж не може стояти довго", - каже експерт.

Більше економічних новин читайте на Depo.Гроші

Loading...
Loading...