Чому не варто чекати дешевого бензину

Ініціативи влади щодо зниження цін на паливо в кращому випадку призведуть до його здешевлення на 1 грн, а, можливо, й зовсім лише на 50 копійок за літр

Чому не варто чекати дешевого бензину…

Вчора Міненерговугілля відзвітувало про те, що глава відомства Володимир Демчишин і ключові нафтотрейдери домовилися про зниження цін на бензин і дизельне паливо протягом двох тижнів. "Ціни на світлі нафтопродукти повинні відреагувати на різке падіння нафти протягом наступних двох тижнів", - сказано в повідомленні Міненерговугілля.

Однак, як повідомили "ДС" джерела на ринку, радикально переглядати вартість палива трейдери не мають наміру. "У кращому випадку ціну опустимо на гривну, але найімовірніше - на 50-60 копійок (на літрі)", - говорить співрозмовник "ДС".

Виправдовувати таке незначне зниження на тлі падіння цін на нафту трейдери мають намір діями Кабміну. Справа в тому, що подані Кабміном і прийняті Радою напередодні нового року зміни до Податкового кодексу встановлюють, що з 1 січня акцизи на моторні палива зростуть на 13% - до 228 євро / т (для бензинів) і до 113 євро / т (для дизельного палива). Зрозуміло, що таке рішення було прийняте, щоб збільшити надходження до держбюджету. Але саме до нього мають намір апелювати постачальники нафтопродуктів, про що натякає навіть реліз Міненерговугілля: "нафтотрейдери звернули увагу на структуру ціни бензину, в якій податки і акциз займають більше половини вартості, тому зниження його ціни не може повністю відповідати ціновій тенденції на нафту".

Насправді 13% -вим підвищенням акцизів трейдери навряд чи зможуть виправдати високі ціни на тлі того, що за останні пару місяців нафта подешевшала більш, ніж на 40% - до $30 за барель. І європейські трейдери вже знизили ціну на 22-25%. За аналогією, навіть з урахуванням підвищення акцизів в Україні, ціна на А-95 повинна була знизитися мінімум на 2,5 грн - 16,5-17 грн за літр (зараз середня по Україні 19,3 грн/л). А якщо врахувати, що з 1 січня відмінили додатковий імпортний збір у розмірі 5%, що здешевлює літр 95-го приблизно на 1 грн., то вартість цієї марки бензину зовсім не повинна перевищувати 15,5 -16 грн за літр.

Чому не варто чекати дешевого бензину - фото 1

Але трейдери з такою постановкою питання навряд чи погодяться, апелюючи (окрім підвищення акцизів) ще й до непередбачуваності курсу гривні, проблем з валютою і нестабільності ситуації в країні. Саме тому, незважаючи на заяви експертів про маржі трейдерів в рекордні 6 грн/л, продавці палива не планують йти на істотні поступки Міненерговугілля.

Втім, поступитися 1 грн трейдери готові за підсумками спілкування з відомством Демчишина. А ось які аргументи знайде Антимонопольний комітет - ще питання. Поки що прем'єр-міністр Арсеній Яценюк запропонував АМКУ розробити формулу ціноутворення на нафтопродукти в залежності від того, яка ціна на нафту на світових ринках. Враховуючи, що голова комітету Юрій Терентьєв вважається креатурою прем'єр-міністра, то цілком ймовірно, що він прислухається до думки Яценюка. І тоді трейдерам доведеться поступитися ще трохи. Але поки вони вибрали вичікувальну позицію - за словами представників компаній, аналіз цін на паливо можна буде провести тільки за підсумками січня, який завжди характеризується спадом продажів, а також після нових поставок імпортних нафтопродуктів.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme