Авторинок готується до відходу в тінь

Якщо економічна ситуація в країні кардинально не покращиться, до наступного року в Україні просто зникне білий ринок нових автомобілів - всі підуть у тінь

Авторинок готується до відходу в тінь…

Про це depo.ua заявив директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів України (ВААІД) Олег Назаренко.

На його думку, для України існує ризик, що автоімпортери припинять легально завозити нові іномарки в країну і будуть масово користуватися схемами чорного і сірого імпорту. «При цьому постраждає бюджет України. Тільки члени нашої асоціації торік заплатили в бюджет країни близько 10 млрд грн податків і зборів», - говорить Назаренко.

За підсумками 2014 року автомобільний ринок впав на 54%. А нинішні валютні ралі і глибока девальвація гривні взагалі поставили його на коліна. Про це говорять всі імпортери. Адже вартість нової іномарки в автосалонах столиці вже зрівнялася з вартістю однокімнатної квартири в спальному районі Києва. Така ситуація робить нові авто справжнім предметом розкоші, тим більше якщо згадати, що тепер свого чотириколісного друга українцю доводиться заправляти бензином дорожче 25 грн за літр.

«Початок 2015 року видався дуже непростим: в січні продажі просіли на 77% щодо аналогічного місяця 2014 року. Вже зараз зрозуміло, що нинішній рік буде складним. За оптимістичними прогнозами, в 2015 році в Україні буде продано близько 65 тис. автомобілів», - повідомив depo.ua генеральний директор «Пежо Сітроен Україна» Лоїк Сібрак.

Нагадаємо, за даними AUTO-Consulting, у відносно благополучний 2013 рік автодилерам вдалося продати більше 213 тис. нових іномарок. А в революційно-військовому 2014-му - 97 тис. авто.

Боротьба за виживання

Різкий обвал продажів поставив автодилерів на межу виживання. Протримаються до кращих часів не багато хто. Вже зараз стоїть питання про істотне скорочення мережі автосалонів багатьох світових автобрендів, незважаючи на те, що відкриття будь-якого автосалону - це тривалий процес з великими початковими інвестиціями.

Ті, хто з усіх сил намагається їх зберегти, все одно оптимізують свої витрати і істотно скорочують персонал. Однак таких стійких щасливчиків одиниці. «Наша компанія, незважаючи на складне становище на українському автомобільному ринку, не закрила жодного дилерського центру. На сьогоднішній день в Україні працюють 30 дилерів Nissan, і скорочувати цю кількість ми не плануємо. Якщо говорити про звільнення персоналу, то наші дилерські центри змушені адаптуватися до нинішніх реалій і скорочувати штат співробітників. Думаю, така тенденція характерна для всіх дилерських центрів незалежно від бренду», - розповідає depo.ua начальник відділу зв'язків з громадськістю компанії «Ніссан Мотор Україна» Володимир Іванов.

Як вижити при відсутності продажів? «Автосалонам потрібно переорієнтуватися на сервісне обслуговування автомобілів», - вважає Олег Назаренко. На його думку, це дасть можливість отримувати прибуток і частково фінансувати витрати на утримання автосалонів. Все добре, якби не велика конкуренція з боку «гаражників». «Як можуть конкурувати легальні СТО, які легально завозять деталі і запчастини в Україну і платять з імпорту податки на митниці, з «кустарями», які використовують запчастини з розборок. У них в рази нижчі ціни. Але ж ніяких податків вони в бюджет не платять, на відміну від імпортерів», - обурений Назаренко.

У всіх бідах авторинку експерт невпинно винить непродуману політику уряду. Однак про наміри будь-кого з імпортерів залишити ринок України він не повідомляє, незважаючи на те, що продавці авто продовжують працювати у важких економічних умовах вже другий рік поспіль. «Ми вважаємо, що український ринок, як і раніше, є одним з найперспективніших в Європі з великим відкладеним попитом, який обов'язково реалізується, коли в Україні ситуація стабілізується. Думаю, так само вважають всі представництва, і з України ніхто не піде», - заявляє Іванов.

Власні джерела depo.ua повідомляють, що частина автоімпортерів прийняла свідоме рішення зберегти свої позиції на українському ринку, навіть ціною фінансових збитків. Аж до того, що вони готові дотувати деякі автосалони, щоб ті протрималися на плаву до моменту стабілізації економічної ситуації в країні.

Незбутній дефіцит

Українські склади автодилерів продовжують регулярно поповнюватися новинками і популярними моделями авто. А це означає, дефіцит нових іномарок найближчим часом нашій країні точно не загрожує. «У нас немає планів закривати будь-яку з наших марок на ринку України. Незважаючи на складний час, ми тримаємо курс на виживання і налаштовані на оптимізм», - заявляє Лоїк Сібрак. Підтверджує слова колеги і Володимир Іванов: «Що стосується нашої компанії, то на даний момент в дилерській мережі є автомобілі в достатній кількості. Також є автомобілі на складі-накопичувачі в Україні і на складі на території сусідньої країни».

Погана новина - ціни будуть і далі перераховуватися за курсом долара. При необхідності - щодня. Щоб не переплачувати за різницю в курсі, краще купувати авто швидко і те, що є в наявності, а не брати машину «під замовлення», радять продавці. Головна причина - ніхто сьогодні не фіксує ціну на момент укладення договору купівлі-продажу. Навіть при 100-відсотковій передоплаті в гривні. Ціна авто перераховується за курсом долара або євро на момент її постачання в автосалон. Така сьогодні найпоширеніша практика формування ціни на нові авто.

Однак бувають і винятки з правил. Іноді автодилери фіксують курс долара або оголошують розпродаж моделей попереднього року випуску з великим дисконтом. Таким чином вони заманюють у свої салони українців з гривневими заощадженнями, які вони не можуть перевести в долари або євро. Саме ці люди, за словами продавців в автосалонах, зараз єдині, хто може купити іномарку, вартість якої індексована за курсом 29 грн/дол.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme