«КОНТІ», Roshen і «АВК» потрапили в рейтинг ТОП-100 Candy Industry

Українські кондитери увійшли в еліту світових виробників

«КОНТІ», Roshen і «АВК» потрапили в рейт…

Бойові дії на сході України і складна економічна ситуація боляче б'ють по всіх галузях - як добувним, так і переробним.

Напрями, яким вдається «триматися на плаву» можна перерахувати по пальцях. Агропромисловий комплекс, що демонстрував стабільне зростання в останні роки, зараз серйозно лихоманить через втрату російських ринків.

Ще більш плачевно йдуть справи в машинобудуванні та металургії, які колись вважалися локомотивами української економіки. В таких непростих умовах показують зростання і навіть потрапляють до світових рейтингів «кращих» лише 2 галузі української економіки - IT і «кондитери». І якщо з першими все зрозуміло - Україна є одним з найбільших постачальників послуг аутсорсингу в світі, то успіхи нашої кондитерської промисловості заслуговують більш пильного вивчення, пише «Деловая столица».

Вище тільки зірки

Цього року відразу три українські кондитерські компанії - «КОНТІ», Roshen і «АВК» - потрапили в рейтинг ТОП-100 кондитерських компаній світу, складений авторитетним виданням Candy Industry. Найбільший галузевий щомісячник публікує топ-лист щороку, скрупульозно аналізуючи інформацію з багатьох джерел. Підсумкова оцінка формується з об'єктивних даних - річних звітів, публікацій в ЗМІ, закритих і публічних досліджень, опитувань експертів галузі та топ-менеджерів підприємств з усього світу. При цьому всі супутні доходи компаній (навіть такі, як продаж кондитерської сировини) в розрахунок не беруться.

Керуючий партнер інвестиційної компанії Capital Times Ерік Найман пояснює, що подібні рейтинги розраховані не стільки на споживчу аудиторію, скільки є продуктом для інвесторів, дослідників ринку і самих компаній.

«Галузеві рейтинги вивчають як потенційні інвестори з усього світу, так і аналітики компаній, яким потрібно знати про успіхи або невдачі своїх конкурентів», - говорить експерт.


Як українським компаніям вдалося домогтися світового визнання? Генеральний директор рейтингового агентства UCRA Станіслав Дубко каже, що справа в особливостях кондитерської галузі. «Це бізнес, який має схильність до високої концентрації капіталу, тобто в кожній країні є 2-3 великих гравці, які займають велику частку ринку і тому компанії мають високі позиції в цій галузі», - пояснює Дубко.

Українські кондитери не просто увійшли в топ-100 цьогорічного рейтингу. Наприклад, корпораціям «КОНТІ» Бориса Колесникова і Roshen Петра Порошенка вдалося зайняти позиції серед 40 кращих компаній світу. Українські компанії комфортно межують з такими монстрами індустрії як Mars, Nestle, Haribo, Pepsico - транснаціональними корпораціями з багаторічною історією, чия продукція десятиліттями, а то й сторіччями, продається по всьому світу.

Треба розуміти, що кондитерський бізнес - непростий і вельми консервативний. А наші компанії за загальносвітовими мірками галузі дуже молоді і тільки починають свій шлях.

Те, що вони не тільки стали частиною цього «закритого клубу», а й кинули виклик визнаним авторитетам - безсумнівний успіх. Особливо враховуючи той факт, що прийти до настільки вражаючих результатів українським кондитерам вдалося всього за півтора десятка років.

Директор з розвитку нових ринків кондитерської компанії «АВК» Олексій Авраменко вважає, що включення в подібні рейтинги є позитивним сигналом для потенційних партнерів компанії в інших країнах. «Як мінімум це полегшує початкову фазу переговорів з новим партнером, адже одна справа - слова, і зовсім інша - дані об'єктивного галузевого рейтингу».

Сама компанія «АВК», яка зайняла в TOP-100 The World's Leading Confectionery Companies 57 позицію в 2014 році, продає свою продукцію в більш ніж 20-ти країнах світу, в тому числі і на найбільш складних і конкурентних ринках Німеччини, Великобританії, Латвії, Ізраїлю.

Від регіональної фабрики до світової топ-компанії - за 16 років

За високими позиціями українських компаній у світовому кондитерському ТОП-100 дійсно ховається кропітка багаторічна робота. Щоб досягти цих результатів, майже всім власникам українських кондитерських компаній довелося грунтовно ризикнути в далекі 90-і роки. Починаючи свій шлях до вершин світових рейтингів, практично ніхто з них не міг навіть мріяти про подібне глобальне визнання.

Досить згадати середину 90-х. Гіганти Kraft Foods і Nestle лише придивляються до українського ринку, готуючись до повномасштабної експансії. «Укрпромінвесткондитер» займається в основному торгівлею сировиною і ще не став всім відомим Рошен. А «АВК» Володимира Авраменка та Валерія Кравця тільки освоюється на нещодавно придбаній Донецькій кондитерській фабриці. Борис Колесніков купує Костянтинівську фабрику і разом з партнерами засновує компанію «Київ-Конті». Ринок, по суті, створюється з чистого аркуша.

Історія «КОНТІ» тут особливо показова. В 1997-му - мало на що претендує виробництво регіонального масштабу, для якого прихід стратегічного інвестора в особі Колеснікова та його партнерів став рятівним колом. Застаріле обладнання та рецептура. Цукерки, печиво, карамель і драже - от і весь асортимент. А вже в 2014-му - це міжнародна компанія з багатомільйонними оборотами і один з лідерів ринку на пострадянському просторі. У рейтингу TOP-100 The World's Leading Confectionery Companies «КОНТІ» сьогодні займає високе 38-е місце.

Бізнес розвивався планомірно - за кілька років компанія приросла виробничими комплексами в Горлівці і Донецьку, модернізувала їх і з нуля створила актуальний для тодішнього споживача асортимент. В 2004-му вийшла на російський ринок, придбавши фабрику в Курську. Потім знову модернізація потужностей, впровадження технічних інновацій, диверсифікація асортименту і боротьба за частку ринку. Як підсумок - впевнені лідерські позиції і постійне зростання прибутку. В 2012-му році чистий прибуток виріс в 4,6 рази, а через рік - ще вдвічі.

Згідно з даними ТОП-100 Candy Industry, тільки за минулий рік «КОНТІ» продала цукерок, печива, вафель і бісквітів на 520 мільйонів доларів. Учасники ринку говорять, що секрет криється в підході Колесникова. Власник компанії відомий тим, що любить будувати активи з нуля, цікавиться інноваціями і не шкодує коштів на модернізацію і розвиток бізнесу.

Сам Колесніков запевняє, що досягти вражаючих результатів і потрапити в світовий рейтинг вдалося завдяки грамотному менеджменту. «Це стало можливим за рахунок менеджменту, за рахунок правильного вибору стратегії, вкладання інвестицій всіх акціонерів, які багато років відмовлялися від розподілу дивідендів, вважаючи за краще вкладати в компанію», - каже він. І тут же додає: «У світі не так багато галузевих рейтингів ТОП-100, в яких Україна представляло б цілі три компанії. Це велике досягнення не тільки для нашої компанії, але й усієї української кондитерської промисловості ».

Сьогодні компанія Колеснікова - це 5 високотехнологічних виробництв, де працює без малого 10 тисяч осіб. Основні виробничі піприємства «КОНТІ» в Україні знаходяться на Донбасі - на території, яка в даний момент охоплена бойовими діями. Але, незважаючи на фактично військове положення, вони продовжують працювати в усіченому форматі. Але головний акцент тут на тому, що робота навіть в цих умовах все-таки триває.

Колесніков каже, що прекрасно усвідомлює - може бути ще важче. Але пасувати перед труднощами не має наміру. «Зараз всім дуже важко - на сході війна. Але у нас майже 10 тисяч співробітників. Дуже складно утримати колектив у такій ситуації, але ми постараємося, щоб ніхто не постраждав. Плюс залежність від сировини, яка зараз губить всю українську харчову промисловість. Ми купуємо за тверду валюту сировину, продаємо готовий продукт за м'яку валюту (гривні та рублі) і, звичайно, стикаємося з великим ризиком », - каже власник «Конті »Борис Колесніков.

З вірою в майбутнє


Сьогодні весь український бізнес, а не тільки представники кондитерської галузі, чекають стабільності в країні і вирішення конфлікту на Сході України. Так, робота в подібних соціально-економічних і суспільно-політичних умовах - це виклик, з яким вітчизняні бізнесмени і промисловці зіткнулися вперше, але поки готові справлятися. Однак запас міцності не вічний, а ресурси, завдяки яким можна підтримати компанії в складний період - не нескінченні.

Феноменальні результати, продемонстровані кондитерськими компаніями напередодні приходу війни на Схід, можливі тільки за умови миру, або хоча б відсутність стрілянини. З іншими витратами бізнесу по-українськи вітчизняні компанії, схоже, навчилися справлятися. І досить успішно, судячи з свіжих світових рейтингів.

Ситуація в країні вносить свої корективи в плани компаній, проте їх власники налаштовані пережити складні часи і боротися за високі місця в світових рейтингах і надалі.

Борис Колесніков, власник і співзасновник компанії «КОНТІ»:

Я не люблю щось купувати. Я люблю будувати нові активи. Тому що з'являється можливість купити надсучасні технології і техніку на світовому ринку. Правда, доводиться під розвиток бізнесу брати кредити, а сьогодні процентні ставки високі. Окупність за кредитами йде довго, за власні кошти ви ніколи все не побудуєте. Однак навіть незважаючи на такі труднощі, вважаю, що реалізація нових проектів цікавіша, оскільки у вас все нове і ви йдете вперед.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme