Життя

Як впоратися зі страхами на робочому місці

Вміння справлятися з завданнями без нагляду або надмірних вказівок – серйозне професійне перевага

07 березня 2016, 19:44

"Хотіти визначеності та передбачуваності в кар'єрі цілком природно. Зрештою, невідомість може бути досить лякаючою", - пише психолог і коуч Мелоді Уайлдінг.

Про це повідомляє depo.ua з посиланням на psychcentral.com.

Проте, додає вона, хоча отримувати конкретні інструкції на роботі, безсумнівно, спокійніше, фіксація на структурі і постійна потреба у вказівках обмежить ваш потенціал. Страх невідомого заважає вам ризикнути, і в результаті ви втрачаєте шанс досягти успіху: не пропонуєте інноваційну ідею або не наважуєтеся почати свій бізнес.

"Якщо ви завжди залишаєтеся в своїй зоні комфорту, це заважає вам досягати великих успіхів", - зазначає Уайлдінг.

Вона додає, що шлях до успіху рідко буває лінійним, а тому вміння пристосовуватися до мінливих обставин – життєво важливий навик. "Звикаючи не тільки слухати, але і шукати можливості у недостатньо чітких інструкціях, ви стаєте більш витривалим", - підкреслює автор.

"Сформувавши в собі терпимість до невизначеності, ви пізнаєте мистецтво продуманого ризику, що допоможе вам адаптуватися до постійно мінливої робочої обстановки, дасть вам упевненість в тому, що ви вмієте приймати рішення, і зробить вас більш стійким до критики", - перераховує Уайлдінг.

Вона називає три речі, які допоможуть звикнути до ризику і невизначеності.

1. Робіть невеликі ставки

Один зі способів зменшити масштаб невідомого, за словами автора, це розбивати серйозні ризики на серії невеликих експериментів або ставок. Іншими словами, не знаючи броду, не лізьте у воду.

Наприклад, якщо ви хочете створити власну компанію, на початковому етапі буде розумно зберегти свою колишню роботу, а новим проектом займатися вночі і на вихідних. Таким чином ви зможете перевірити, чи виходить у вас, і зрозуміти, чи варто кидати все заради ризикового експерименту.

2. Пам'ятайте: від будь-якого плану можна відійти

Невизначеність особливо лякає людей, які обожнюють все структурувати. Організованість дійсно підвищує ефективність роботи, цього заперечувати не можна, але існує ризик переборщити з оптимізацією і стати занадто залежним від складених планів і придуманої вами системи.

Коли ви будуєте довгострокові кар'єрні плани, ви повинні бути досить гнучкими, щоб переглядати, адаптувати, змінювати їх у разі необхідності. Якщо ви занадто чіпляєтеся за складений план, то можете не помітити безлічі більш перспективних можливостей.

3. Прийміть неминуче

Найстрашніша річ у прийнятті невизначеності на робочому місці – те, що до всіх несподіванок підготуватися неможливо. Але в житті взагалі рідко все йде за планом. Все, в чому ви можете бути впевнені напевно – щось непередбачене обов'язково трапиться.

Але це не означає, що неприємності повинні паралізувати вас. Вчіться керувати своїми емоціями, щоб не розгубитися в критичний момент. Думайте. Припустімо, ви боїтеся, що вас звільнять. Уявіть собі наслідки події. Як можна виправити ситуацію? Який крок повинен бути наступним? Ймовірно, ви приймете рішення впорядкувати своє резюме і активніше спілкуватися з потенційними роботодавцями. Жах відступить.

"Уміння справлятися з завданнями без спостереження або надмірних вказівок – серйозний професійний бонус, який допоможе вам пережити будь-які зміни", - підсумовує автор.

Більше новин про події в Україні та світі читайте на Depo.Життя

Loading...
Loading...