Життя

Чому аеропорти в Європі підриватимуть і далі

В результаті вибухів у аеропорту та метро Брюсселя загинуло 34 особи. Наразі експерти стверджують, що теракти можна було попередити

26 березня 2016, 14:00

Чому аеропорти в Європі підриватимуть і далі

Бельгія  потроху оговтується після трагедії. В країні оголошено підвищений рівень безпеки. Правоохоронці країни затято полюють за терористами, навіть впіймали шістьох ймовірних підозрюваних. Аеропорт "Завентем" закритий принаймні до понеділка. 

Наразі все більше бельгійців починають прозрівати: влада поводила себе аж надто легковажно і не доклала жодних зусиль, аби попередити біду.

Так, заарештувавши підозрюваного в організації терактів в Парижі ватажка ІДІЛ Салаха Абдесалама, керівники спецслужб мали зробити все можливе, аби попередити криваву помсту терористів.

А проаналізувавши, що Абдесалам тривалий час працював машиністом у метро Брюсселя, і значить, чудово знав всі станції і потаємні ходи підземки, можна було передбачити, що саме метрополітен стане однією з цілей зловмисників.

Ситуація із рівнем безпеки в аеропорту теж спантеличує. Як виявилося, поліція вже давно скаржилась на недотримання елементарних правил.

Згідно з інформацією поліцейських профспілок країни, гуляти по приміщеннях аеропорту фактично міг хто-завгодно. Так, у ніби-то захищені від стороннього ока кімнати мали доступ люди з тимчасовими бейджами. Постійний бейдж видавався на п'ять років, і те, що за цей час у працівників могли з'явитися недобросовісні знайомі та друзі, керівництво аеропорту не хвилювало.

Чому аеропорти в Європі підриватимуть і далі - фото 1

При цьому аеропорт в Брюсселі замикає ТОП-7 найкращих аеропортів в Західній Європі у рейтингу World Airport Awards 2016. 

Тож цінність таких нагород - під питанням. Як розповів виданню L'Avenir представник профспілки держслужбовців Amio П'єр Госсенс перевірки європейського бюро з безпеки проблеми і справді не фіксували. Про ревізії попереджали заздалегідь, і аеропорт мав вдосталь часу зарехтувати видимі проріхи. 

При цьому поліцейським банально не вистачало людей, аби як слід патрулювати територію аеропорту.

Правоохоронці писали численні скарги керівництву, але на них закривали очі. Більшість борців з тероризмом працювали над відкритими справами проти ІДІЛівців. Тож людей на попередження злочинів виділяли скупо. 

Як відомо, терористи спокійно пройшли з вибухівкою всередину залу і підірвалися біля стійки реєстрації. Бомби проносили у валізах, і мабуть, не надто хвилювалися, що їх виявлять передчасно. Адже багаж при вході не перевіряли та й рамок-металошукачів передбачено не було. Тож завдання виявити зловмисників в таких умовах видається доволі непростим. 

Наразі в багатьох європейських аеропортах заявили про підвищений рівень безпеки. Наприклад, у німецькому Франкфурті посилено чергують біля 2,5 тис. поліцейських. Втім, очевидно, що довго в такому режимі правоохоронці навряд чи працюватимуть, а питання надійності аеропортів все ще буде під питанням. 

Зазначимо, що, наприклад, у нідерландському Схипхолі переобладнати систему безпеки вирішили ще минулого літа. Тепер пасажири проходять контроль багажу ще до того, як потрапити до стійки реєстрації. А кількість перевірок на виході залежить від того, з якої країни прибув рейс. При цьому про зовнішні входи в термінал не подумали, таким чином лишивши зловмисникам безліч варіантів. 

Для прикладу, в Ізраілі металодетектори розміщені буквально всюди - від вхідних дверей до входу в Duty Free.  Пасажири змушені проходити, в тому числі, через кабіни-сканери. Від процедури, яку деякі вважають шкідливою, можна відмовитися, хоча працівники і налаштовані переконати пасажира цього не робити. У разі відмови передбачена ручна перевірка. 

Цікаво, що в київському "Борисполі" система контролю випереджає чимало європейських аеропортів. 

Дещо спокійніше стає вже на вході, коли відвідувач кладе речі у спеціальний бокс і проходить через металодетектор. Дивно, але даний захід безпеки виявляється розкішшю, яку не можуть собі далеко не всі країни ЄС.

Як заявила в ефірі "112" керівник прес-служби аеропорту Оксана Ожигова, повторення у "Борисполі" брюссельської трагедії малореально. Багаж перевіряється одразу, а перед посадкою на пасажирів чекає посилений контроль.

На запитання depo.ua, скільки поліцейських охороняє аеропорт, і як часто працівники проходять перевірку, в прес-службі відповідати відмовилися. Мовляв, через "Бориспіль" щодня проходить 15-17 тис. пасажирів, а розголошення такої інформації може бути небезпечним.

Чому аеропорти в Європі підриватимуть і далі - фото 2

Натомість надали офіційну інформацію від керівника аеропорту "Бориспіль" Євгенія Дихне.

У повідомленні наголошується, що в аеропорту проводяться додаткові превентивні заходи та перевірки всіх пасажирів, персоналу та контрагентів, які знаходяться на території підприємства. Посилена охорона ведеться цілодобово. 

План дій у випадку терористичної загрози ніби-то теж відпрацювали. 

Інформації можна повірити - адже бити на сполох почали майже два роки тому, після падіння Boeing-777 на Донбасі. Тоді ж було визнано "жовтий" рівень загрози. Згідно з новою класифікацію Кабміна, це третій рівень, який означає, що небезпека цілком реальна. 

Примітно, що до терактів у "Завентемі" рівень загрози був "зеленим", за якого персоналу і силовикам ніби-то немає про що хвилюватися, хоча підстави для цього явно були. 

Про давно посилені заходи безпеки говорять і в аеропорті "Київ". При цьому очевидно, що технічне оснащення старішого столичного аеропорту не таке ідеальне, а тієї ж рамки на вході наразі немає. 

Також читайте: Теракти у Брюсселі (ХРОНІКА) (ФОТО, ВІДЕО 18+)

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя

Loading...
Loading...