Як Цукерберг примусив моделей Playboy одягнутися

Зміна редакційної політики популярного еротичного журналу – кінець цілої епохи, яка стала жертвою як інтернету загалом, так і соціальних мереж зокрема

Тарас Паньо
Журналіст відділу міжнародної політики
Як Цукерберг примусив моделей Playboy од…

Новина про те, що Playboy відмовляється від публікації цілковито оголеної жіночої натури, виглядає як зміна усталеної світобудови.

В якийсь момент повідомлення навіть викликало підозру в тому, що найпопулярніший еротичний журнал всіх часів та народів став жертвою якогось "нового пуританства", яке наступає у США. Після вчительки, яка за секс з учнями отримала більше, ніж хто інший за вбивство, і дівчинки-підлітка, якій світить тюремне ув’язнення за публікацію власних оголених фото (закони у деяких штатах не уточнюють, кого саме треба карати за публікацію оголених фото неповнолітніх осіб – тому чого б не саджати і самих неповнолітніх, які зробили таку дурницю?), варіанти можуть бути різні.

Втім, насправді все прозаїчніше, і ні про який наступ "американських духовних скрєп" не йдеться. Та й не такий чоловік головред Playboy Х'ю Хефнер, який заснував журнал в 1953 році, тараном пробивав тодішню пуританську мораль, і залізною рукою вів видання більше, ніж півстоліття, щоб легко здатись перед якимись ханжами.

Причини далеко прозаїчніші – і мають фінансовий характер. Наклад Playboy знизився з 5.6 мільйонів примірників в 1970-х роках до теперішніх скромних 800 тисяч. І, схоже, збирається падати далі.

Причина – знову таки, не в покращенні моралі, а в доступності інтернету. І всього, що в ньому можна знайти.

Як заявив головний виконавчий редактор Playboy Скотт Фландерс, "тепер ви на відстані одного кліку від будь-якого статевого акту, який тільки можна уявити. І все це просто блякне на даному етапі".

Як Цукерберг примусив моделей Playboy одягнутись - фото 1

Щоправда, слід наступу моралістів у вимушених змінах формату Playboy все-таки можна віднайти. І пов’язаний він, як не дивно, з тим-таки розвитком інтернету – зокрема, сектору соціальних мереж, який дає левову частку відвідуваності багатьом сучасним виданням. І переважна більшість соціальних мереж – зокрема й Facebook – різко негативно ставляться до публікації картинок з оголеною натурою. І якщо репродукції італійських Венер та фото до підручників по техніці грудного вигодовування ще мають шанси пройти цензуру і не бути видаленими поплічниками Цукерберга, то в дівчаток Х'ю Хефнера таких шансів не було. Тому сайт Playboy вже встиг відмовитись від повністю оголеної натури – і потік користувачів з соцмереж збільшив відвідуваність майже втричі.

Щоправда, виникає логічне питання – якщо в Playboy зникнуть оголені дівчатка (себто вони там, звичайно, залишаться – але вже злегка "одягнутими") – то що ж триматиме на плаву цей славний бренд? Ні, звичайно, видання залишатиметься певним специфічним еталоном еротичної фотографії, а публікації в ньому – своєрідним визнанням жіночих принад конкретно взятої моделі. Але не за встановлення стандартів у галузі любили споживачі журнал Playboy.

Звичайно, були і часи, коли Playboy публікував розлогі інтерв’ю з Джиммі Картером, Мартіном Лютером Кінгом молодшим, та іншими моральними та політичними авторитетами. Але й ті часи давно минули. Крім того, і тодішня популярність подібних текстів у немалій мірі пояснювалась не тим, що говорили президенти і проповідники, а кому вони це говорили.

Чи зможе 89-літній Хефнер і його команда знайти нове обличчя легендарного журналу – покаже час. Але те, що Playboy зміниться назавжди – факт. Видання, яке було уставленою частиною довколишнього світу - як Financial Times, щоденна ранкова кава чи прихід осені – стає минулим. І всі, в чиїй молодості Playboy лишив свою маленьку рисочку, відчувають себе трішки старшими. Динозаврами з епохи якщо й не "сексуальної революції", то принаймні "оголеного Playboy".

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme