Життя

Еволюція джинсів: від хіпових кльошів до пафосу за $3,5 тис.

166 рок Леві Штросс створив перші у світі блакитні джинси

06 червня 2016, 15:55

Еволюція джинсів: від хіпових кльошів до пафосу за $3,5 тис.

Depo.ua пропонує згадати, як еволюціонував один з найбільш культових предметів гардеробу.

Шлях до світових подіумів та мільярдів шаф представників різних країн, професій та соціальних прошарків джинси почали ще за часів "золотої лихоманки".

Тоді тисячі людей штурмували США в надії озолотитися. Одяг та їжу скупали вже на місці. На цьому і намагався заробити дрібний підприємець Леві Штросс, пропонуючи мисливцям за золотом та загалом гостям країни галантерейні дрібнички та тканину.

Еволюція джинсів: від хіпових кльошів до пафосу за $3,5 тис. - фото 1

Бізнес йшов непогано – товари розмітали миттєво. От тільки парусина попитом не користувалася. Тоді, щоб збути товар, Штросс замовив у кравця невелику партію штанів із парусини. Ставка спрацювала – грубі штани виявилися ідеальною знахідкою для людей, що займалися фізичною працею.

Еволюція джинсів - фото 1

Більшість тканини постачали з порту "Генуя", а на тюках з товарами ставили штамп Genes. Через це новинку почали називати джинсами.

З часом Штросс разом з зятем відкрив спеціалізовану крамницю, а потім – компанію Levi Strauss & Co. Правда, парусину замінив на більш м'яку та придатну до побутових потреб тканину денім. З того часу змінився і традиційний колір джинсів – в той час як парусина була коричневою, денім постачали переважно синій.

На той момент компанія почала стикатися з першими складнощами. Робочі скаржилися, що джинси витримують далеко не всі навантаження і в буквальному сенсі тріщать по швах. На щастя, вихід з ситуації знайшовся – джинси почали "здобрювати" заклепками у найвразливіших місцях.

Втім, тодішні джинси залишалися далекими від одягу, який ми звикли бачити в нинішніх супермаркетах. Грубі штани легко переживали будь-які пригоди, втім, як на смак наших сучасників, були не надто зручними.

У 1891 році сплинув час патенту Levi Strauss & Co. У джинсовий бізнес зайшли нові підприємства зі своїми ідеями. На прилавках з'явилися штани від Lee, в яких замість традиційних тоді гудзиків використовувалася застібка-блискавка. Згодом на ринок зайшли Mustang та Wrangler. На той момент джинси увійшли не лише до чоловічого, але й до жіночого гардеробу. А ще в асортименті з'явилися штани з вельвету та джинси-стрейч.

Еволюція джинсів: від хіпових кльошів до пафосу за $3,5 тис. - фото 3

ДЖИНСИ-КЛЬОШ ПРИДУМАЛИ ХІПІ

Культовий статус штанам багато в чому забезпечив Елвіс Преслі, що вразив шанувальників образом у джинсах та джинсовій куртці. Ледь дослухавши пісню, фанати зірки масово ринулися в магазини, скуповуючи усі наявні екземпляри.

Еволюція джинсів - фото 2

Примірили джинси Марлон Брандо, Мерилін Монро та інші зірки.

Еволюція джинсів - фото 3

Новий поштовх розвитку джинсової моди дали хіпі. Хлопці та дівчата із заквітчаним волоссям не надто любили витрачати гроші на одяг і заношували джинси до дірок. Так у моду увійшли потерті джинси та джинси з заплатами. Часто хіпі намагалися перетворити фабричний одяг на власний ексклюзив - на джинсах з'являлася вишивка та аплікації.

А ще хіпі додумалися розпорювати низ штанів по швах і прикрашати їх різнокольоровими вставками з інших тканин. Так, з їхньої легкої руки у 1970-ті в загальну моду ввійшли джинси кльош.

Еволюція джинсів - фото 4

Еволюція джинсів - фото 5

Втім, цей період можна сміливо вважати джинсовим бумом. У зручних штанях щеголяли не лише хіпі, художники та музиканти, але і звичайні студенти та офісні клерки.

В асортименті з'являються жіночі джинсові комбінезони, аби потім повертатися у моду знову і знову.

Еволюція джинсів - фото 6

А ще джинси вперше засвітилися на світовому подіумі - Кельвин Кляйн представив цілу колекцію з деніму. Причому в інтерпретації модельєра джинси були не цнотливим одягом унісекс, а навпаки – елементом сексуального, навіть провокаційного образу.

Еволюція джинсів - фото 7

Згодом прикладу Кляйна послідувала ціла плеяда іменитих брендів та кутюр'є – від D&G до Gucci.

ЗНАНІ БРЕНДИ ОПИНИЛИСЯ ПІД ЗАГРОЗОЮ

З розвитком текстильної промисловості були знайдені нові способи фарбування та обробки тканини. Так, у 1980-ті вітрини прикрасили чорні джинси та джинси-"варенки".

Еволюція джинсів - фото 8

Еволюція джинсів - фото 9

Потертості та дірки на штанях стали результатом роботи фабричних станків, а не креативом бунтарської молоді.

У 90-ті  брендові якісні джинси почали переживати не найкращі часи. Їх почали тиснути з ринку більш дешеві аналоги, що втрачали зовнішній вигляд за один-два сезони. Наприклад в СРСР в цей період щеголяли у штанах компанії Mawin, які називали "Мальвінами".

У світі набирають популярності джинси фасону baggy - штани вільного крою, від класичних і непримітних до широченних і дещо епатажних реперських. 

Еволюція джинсів - фото 8

Наприкінці десятиліття Gucci випустив джинси ціною у $3,5 тис. - штани, прикрашені деталями з дорогоцінних металів та натуральними перами птахів стали найдорожчими в історії. 

Еволюція джинсів: від хіпових кльошів до пафосу за $3,5 тис. - фото 13

У 2000-х та 2010-х популярні раніше моделі повертаються в моду знову і знову. 

На початку тисячоліття модники вирішили, що зайва тканина ні до чого: популярними стали джинси з заниженою талією. 

Еволюція джинсів - фото 11

Еволюція джинсів - фото 12

Кілька років тому особливо популярними серед жінок стали джинси-бойфренди  - модель, що вільно сидить на стегнах і підгортається знизу.

Еволюція джинсів - фото 13 

Більше новин про події в Україні та світі читайте на Depo.Життя

Loading...
Loading...