Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів

Магазину українського дизайнерського одягу U Dress півтора місяці. Засновники революційного проекту планують зробити цілу мережу магазинів по всьому світу

Ольга Черниш
Перша заступниця головного редактора
Дешево і сердито: Як працює перший шопін…

Зараз в U Dress представлені 14 українських дизайнерів. Покупці можуть придбати одяг від відомих брендів: Lovely by Elena Burba, OMELYA atelier, Julia Aysina, Yana Chaplygina, Sundari. А також відкрити для себе нові імена, які отримали високу оцінку міжнародних експертів і баєрів під час останніх fashion-заходів: VONA, Roussin fashion studio, MAKI, Le Parole, Lylyk, Burchinskiy.

Костя Омеля пропонує відому колекцію весна-літо здебільшого у біло-чорно-рожевій гамі. Олена Бурба розробила другу лінійку Lovely by Elena Burba - елегантні довгі сукні та життєствердні грайливі моделі для сміливих дівчат.

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 1

Софія Русинович з брендом Roussin заявила про себе футуристичним котом та яскравими принтами, які зараз прикрашають вітрину магазину.

Цікаві сукні з в'язаною спиною, кардигани та навіть пледи пропонує бренд Pavlenki.
А відома дизайнер Юлія Айсіна підкорила клієнток U Dress сукнями з хмаринками - ця модель є одним з лідерів продажів.

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 2

Як зазначає співзасновниця магазину Юлія Фурманова, в магазин підбирали одяг, аксесуари та прикраси різної стилістики, щоб кожен зміг знайти собі нові речі до душі.

Ціни на одяг теж різні. В середньому оригінальна дизайнерська сукня обійдеться у 1500 - 3500 тис. Є одяг, який коштує більше 5 тис. А от життєствердну футболку від Лілії Лилик можна придбати за 400 грн з невеликим гаком.

До речі, колекцію для Lylyk засновники U dress відшили у співробітництві з дизайнером. Дуже вже сподобався їм кіт Шелдон, який з легкої руки Лілії став зіркою Інтернету. Тепер його зображення прикрашає кожну річ лінійки. Цікаво, що є розмірі і для дорослих, і для дітей. На думку автора колекції, мамі і донці буде весело і приємно вийти удвох в трикотажних сукнях з котячою мордочкою та написами "Шелдон любить обійматися" та "Найчемніше кошеня у світі".

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 3

Цікаво, що музика в магазині теж українська - засновники створили свою лаунжеву добірку, оформивши права на використання композицій. А за півтора місяці у магазину вже з'явились постійні клієнти, адже кожна дизайнерська річ виконана з ізюминкою, а коштують речі не надто дорожче, ніж одяг з імпортного мас-маркету.

Depo.ua розпитав у Юлії Фурманової про початок фешн-проекту, складнощі та плани на майбутнє.

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 4

БІЗНЕС ЗРОБИЛИ ЗА ТРИ МІСЯЦІ

Проект Юлія Фурманова придумала разом з колишньою колегою Юлією Шелеховою, яка кілька років тому приїхала в Київ з Казахстану. За плечима у обох бізнесвумен - чималий досвід роботи на керівних посадах у сфері комунікацій, маркетингу та реклами.

"Я більше 10 років була керівником холдингу Media Arts Group, рекламні агенції якого працюють у багатьох напрямках реклами. Певний час працювала у маркетингу. Та в кінці минулого року стало зрозуміло - треба робити щось своє. Ідея належала Юлії Шелеховій, яка приїхавши до України, свіжим поглядом побачила неабиякий талант українських дизайнерів та розвинуту ритейл-систему, які працюють зазвичай окремо один від одного. Ми вирішили створити мережу магазинів, яка буде продавати одяг, аксесуари та прикраси від українських дизайнерів  за цінами масового ринка. Можливість бізнесу фактично на поверхні - адже до цього часу цивілізованого мостику між модою та традиційним масовим ритейлом в Україні не існувало", - розповідає бізнесвумен.

Якщо зараз дизайнери і пробують відкривати власні точки - зазвичай це невеликі крамниці та шоуруми поза межами торгівельних центрів, тож привабити клієнтів буває проблематично. А об'єднатися, аби самостійно орендувати точку у ТЦ для дизайнерів складно.

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 5

"Дизайнер - творча людина, яка думає про модель, особливості тканини, елементи пошиття. Йому в пару потрібен бізнес-партнер, який буде займатися продажем та PR, подбає про фінансові та юридичні нюанси. Уявіть собі, лише договір оренди з торговим центром складає біля 70 сторінок. Ми пропонуємо майданчик для продажів - дизайнери розробляють та виробляють продукцію, ми продаємо", - розповідає Юлія.

Щодо експорту - тільки декілька успішних українських брендів мають знання та сили виходити на міжнародний рівень.

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 6

"Ми вирішили об'єднати багато імен і відкрити перший магазин в Україні, щоб заявити про себе, налагодити співпрацю з партнерами та розробити всі бізнес процеси. Після того, як модель буде опрацьована, ми займемося експортом. На кращі часи вирішили не чекати. З одного боку, криза знижує купівельну спроможність українців, але з іншого - зараз відкрилася купа нових можливостей. ТРЦ забезпечують більш гнучкі умови для орендаторів, йдуть на поступки. На ринку багато кваліфікованих спеціалістів, готових показати себе з найкращого боку на новій роботі", - акцентує співрозмовниця depo.ua.

Безпосередньо з модою нинішні бізнес-леді ніколи не працювали, більше мали уяву про ритейл та організацію бізнесу загалом. Але з зануритись в нову сферу не побоялись.

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 7

"Вперше ми поговорили про ідею створення міжнародної мережі мультібрендових магазинів одягу від українських дизайнерів у грудні минулого року. Ми просто відкрили Інтернет і почали шукати інформацію, почали вивчати як працює ринок. Зразу натрапили на виставку Kyiv Fashion. Я три дні сиділа з блокнотом і писала за всіма спікерами на семінарах. Звідти дізналися про курс "Як відкрити магазин за сім днів" у Київському університеті технологій і дизайну. На курс ніхто окрім нас не прийшов, і ми отримали унікальну можливість індивідуального навчання, а фактично - розробки нашого бізнес-плану. В середині лютого ми зняли офіс і почали працювати з ранку до ночі. Зустрічалися з дизайнерами, відкривали компанію, вели переговори з ТРЦ, розробляли дизайн магазину, шукали персонал,  потім був ремонт і отримання продукції.... Так ми зробили бізнес за три місяці", - говорить підприємець.

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 8

ІНВЕСТОРИ НА СЛОВО ВІРИТИ НЕ СХОТІЛИ

Магазин дівчата відкрили за власні гроші. З самого початку намагалися залучити до проекту інвесторів, але бізнесмени вірити стартаперам на слово не поспішали.

"Іноземні інвестори говорили нам, що Україна наразі у чорному списку - у нас ідуть воєнні дії. Зрозуміло що в їхньому фокусі - більш економічно благополучні країни із прозорим законодавством та правильною інвестиційною атмосферою. Українські бізнесмени до проекту поставились позитивно, але обережно. Ми приходили із палаючими очима і розповідали як чудово буде об'єднати всі речі талановитих українських дизайнерів в одному магазині, обґрунтовували нашу ідею прорахунком бюджетів, бізнес планом. Нам відповідали - ви почніть, а ми подивимось. Зараз ми вже маємо що показати - відкрито перший магазин, який ефективно працює навіть у низький сезон", - розповідає Юлія.

За словами Фурманової, термін за який магазин виходить на самоокупність становить від року і восьми місяців до трьох років. Якщо працювати тільки з однією точкою, бізнес розвиватиметься доволі повільно. А більше магазинів забезпечить приток грошей, які можна пустити на розвиток справи. У планах ритейлерів відкрити ще кілька мультибрендових магазинів в Україні, потім - вийти на ринок Казахстану та Азербайджану, і вже далі почати одягати мешканців європейських країн.

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 9

МАСОВИЙ ПОШИВ ДЕШЕВШИЙ, ТОЖ І ЦІНИ ПРИЄМНІШІ

Головні витрати становить аренда, ремонт самого майданчика та, власне, закупівля продукції.

"Левову частину продукції ми викуповуємо. Дизайнери приходять до нас і показують свої колекції. Ми обираємо ті речі, які вважаємо перспективними. Дизайнери відшивають зразки. Робимо замовлення та вносимо передплату. Після поставки продукції сплачуємо решту грошей", - розповідає Юлія.

Хоча зараз в магазині представлені як перші, так і другі лінійки колекцій українських дизайнерів (перша лінійка відшивається для модних показів, зазвичай кожна річ у одному або кількох екземплярах, а друга створюється для більш масового продажу - ред.), в майбутньому хочуть зробити акцент саме на других.

"Ми замовляємо чималий об'єм, що дозволяє отримати знижки на вартість тканин та відшити речі на виробництві, а не у власних ательє. Масовий пошив набагато дешевший. Для наших лінійок дизайнери використовують якісні демократичні тканини, адаптують крій під потреби масового покупця. Таким чином можна вийти на доволі приємні ціни", - описує Юлія нюанси бізнесу.

Для модних творців можливість більш ніж принадна. Адже тепер їм пропонують диференціювати процес створення одягу - продовжити підкорювати серця модних критиків речами із першої лінійки та серця українців - речами з другої.

Надто жорстких умов до дизайнерів не встановлюють - говорять, що готові експериментувати. При цьому дизайнери мають продемонструвати не менше 40 моделей одягу - якщо враховувати різні кольори та розміри, вийде до 400 речей. А ще - бути готовими працювати за законом.

"Для співпраці з нами дизайнери повинні бути оформлені як юридична особа та мати права на власну торгівельну марку. Ми підписуємо договори поставки та оформлюємо кожне замовлення. Ми прагнемо розвивати український фешн та український ритейл на рівні цивілізованого бізнесу", - коментує ритейлер.

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 10

ВИ ПОВИННІ БУТИ ГОТОВІ РОБИТИ ВСЕ

Команда U Dress наразі зовсім невелика. Крім засновників, є чотири людини, які працюють в самому магазині, головний адміністратор та бухгалтер. Скоро вийде людина, яка буде безпосередньо співпрацювати з дизайнерами. СММ-менеджера та юриста взяли на аутсорс. Також наймали людей перед відкриттям - влаштовувати невеличкий банкет. 

При цьому засновникам проекту доводиться працювати ледь не цілодобово. До того ж, бути готовим до широкого спектру завдань.

"Ви повинні бути готові робити все. Це ваш бізнес. Моя донька допомагала приймати продукцію, ми разом із продавцями мили підлогу, ми вчилися оформляти вітрини, Юліна донька приготувала чудовий торт та тістечка на відкриття U Dress. Іноді ми страшенно втомлювалися, але відчували неймовірне задоволення, тому що це - власна справа", - згадує Фурманова.

В планах власників компанії зароблений прибуток вкладати у розвиток проекту. А от виділяти бюджет на великі рекламні кампанії поки не планують. Дізнатися про магазин можна зі сторінок у соцмережах, також незабаром запустять свій сайт. Здебільшого ж U Dress рекламують самі дизайнери, ТРЦ та клієнти.

Дешево і сердито: Як працює перший шопінг-мол українських дизайнерів - фото 11

"Дизайнери - відомі активні люди. В них є свої маркетингові інструменти, та аудиторія. Наприклад, Олена Бурба регулярно викладає фото речей на своїй сторінці в "Інстаграмі" та пише, що їх можна придбати у нас. Вона прийшла до нас у магазин обговорити справи та несподівано запропонувала оформити частину вітрини, як вона її бачить. І речі почали продаватися краще... Ми з дизайнерами дуже потрібні один одному, ми співпрацюємо на рівні партнерства", - коментує ритейлер.

У засновників проекту вельми амбітні плани, а моральне задоволення U Dress приносить дівчатам з самого початку.

"Нам насправді дуже щастило і щастить досі. Адже коли ти займаєшся справою, якою гориш, це заряджає енергією усіх навколо. Мені приємно привносити у світ щось красиве і потрібне, працювати з талановитими людьми", - зізнається Юлія Фурманова.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme