Життя

Розкоші і злидні планктону: Як душ і пінг-понг допомагають винаймати геніїв

Спартанські столи-крісла, невеличка кухня і кулер як бонус… Типова картинка понурого українського офісу поступово відходить в минуле

16 серпня 2016, 19:00

Розкоші і злидні планктону: Як душ і пінг-понг допомагають винаймати геніїв

Свого часу публікації про офіси провідних IT-компаній світу стали справжньою сенсацією для українських працівників.

Наприклад, вразили знімки офісів Google, де до послуг працівників – кілька ігрових кімнат, більярдна масажні кабінети, музичний зал з піаніно, а пересуватися по офісу пропонується на самокатах.

Розкоші і злидні планктону: Як душ і пінг-понг допомагають винаймати геніїв - фото 1

При цьому працювати співробітник може будь-де – у звичайному кріслі чи пуфі, чи то, наприклад, в басейні, який знаходиться на території компанії. В робочий час дозволяється влаштувати тенісний і навіть волейбольний турнір. Нікого з босів це не бентежить, адже головне – результат, а у мотивації своїх людей керівництво більше ніж впевнене.

Розкоші і злидні планктону: Як душ і пінг-понг допомагають винаймати геніїв - фото 2

Поступово словосполучення "соцпакет" прокралося у вакансії українських компаній. Наразі потенційному працівнику можуть запропонувати медичне страхування, або ж абонемент в тренажерний зал (здебільшого, платний, але пільговий).

У самих офісах теж з'являються зручності – хоч і дуже повільно. У частині компаній співробітникам пропонують безкоштовний чай чи каву, печиво. У деяких можна скористатися душем.

І хоча облаштувати душову кабіну не надто дорого – ціни на неї стартують від 2,5 тис. грн -  вже на цьому етапі українські керівники починають крутити носом. Мовляв, приймати душ в офісі – не в нашій ментальності, до таких розкошів українці не звикли, тож стоятиме кабіна без роботи.

Практика доводить протилежне.

Розкоші і злидні планктону: Як душ і пінг-понг допомагають винаймати геніїв - фото 3

Як розповідає depo.ua співробітниця одного з українських банків, душова кабіна в її офісі інколи збирає черги. І це при тому, що працює кабіна за графіком, до того ж не дуже зручним.

Ситуація логічна. Якщо раніше на роботу на велосипеді їздили мало, зараз байки набирають популярності і вигляд колеги, який обмивається прямо над умивальником, вже нікого не дивує.

Розкоші і злидні планктону: Як душ і пінг-понг допомагають винаймати геніїв - фото 4

Нехитре нововведення безумовно рятує цілий день і для тих, хто повертається з відряджень і вирушає на роботу, не заїжджаючи додому.

Популярна комбінація "пряників" – турнік, шведська стінка або ж кілька тренажерів плюс душ.

За минулорічною статистикою загальногалузевого огляду заробітних плат і компенсацій EY, 21% роботодавців давали можливість працівникам тренуватися прямо в офісі або ж оплачували абонемент в фітнес-центр.

"В одній компанії, яка займається продажем зброї, був невеликий тренажерний зал – боксерська груша, шведська стінка, бруса і штанга. Звісно ж, душ. Це був головний офіс, там знаходилось керівництво. Чимало людей займалося регулярно", - розповідає ще один співрозмовник depo.ua.

Але справжньою оазою в Україні залишаються IT-компанії, адже тут вміють цінувати працівників (знайти кваліфікованого спеціаліста не так вже й легко) і тому дбають про їхній комфорт.

Як розповідає Senior Java Developer компанії ЕПАМ Ілля Селезньов, у них, в офісі на вул. Фізкультури у Києві є душ, безкоштовні чай-кава і солодощі. Постачальник їжі обирається за тендером, який проводиться щороку. 

"Також є настільний футбол, а в релакс-кімнаті - невелика барабанна установка. Колеги іноді на ній грають, розслабляються", - говорить Селезньов. 

У компанії GoIT новий офіс, тож облаштуватися ще не встигли - поки працюють без душу і тренажерки. 

"Але у нас в великому залі (близько ста квадратних метрів) вранці проходить йога. Займається десь треті команди, іноді заходять колеги по бізнес-центру", - розповідає піар-менджер компанії GoIT Вікторія Титова.

Додає, що в офісі передбачена лаунж-зона, але вона поки що не закінчена – ще не встигли привезти тенісний стіл та ігрові приставки. В минулому ж офісі тенісні столи користувалися популярністю.

За словами Титової, облаштовуючи офіс, компанія проявляє турботу про своїх співробітників.

"Коли у тебе велика комфортна кухня, світлий офіс з вікнами в підлогу і йога з англійським вранці - це робота, на яку хочеться йти. Все це знімає з людей частину побутових турбот. І під час робочого дня люди знають, що вони можу розслабитися або навіть подрімати на пуфиках, щоб перезарядитися", - коментує піарниця.

Як каже hr компанії Dynamo Development Настя Ленда, для великих прогресивних компаній турбота про свій персонал наразі вважається нормою.

"У когось кімната для ігор, у когось – спортивний зал чи лаунж-зона зі зручними кріслами. Наприклад, у нас в офісі 35-37 людей – для них є кімната для спорту з тенісним столом і тренажером для спини. Також є суміщена з кухнею лаунж-зона з кріслами-мішками, де можна повалятися", - коментує Ленда.

Раніше в її компанії в теніс грали постійно і навіть влаштовували турніри, зараз же деякі натякають, що час замінити тенісний стіл на більярдний. Що ж до тренажеру – їм користуються постійно. Адже опція – розім’яти спину простими рухами при сидячій роботі просто незамінна.

Особливо важлива наявність таких зручностей для тих, хто змушений працювати за ненормованим робочим графіком, проводячи в офісі по 10-12 годин.

А для талановитого спеціаліста подібна турбота може стати вирішальним голосом за те, щоб піти працювати саме в цю контору.

"Звісно, головне – це сама робота і зарплата. Але якщо у людини рівнозначні пропозиції, місцезнаходження офісу і наявність зручностей також зіграють свою роль. Ну от, наприклад, він катається на велосипеді, а у компанії є велосипедна стоянка і душ, де можна обмитися зранку після поїздки. Звісно, це буде великим плюсом", - наголошує Ленда.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя

Loading...
Loading...