Життя

Український потяг застряг на "Шовковому шляху"

Вантажний поїзд за маршрутом Іллічівськ - Китай, який був запущений України в рамках проекту "Новий шовковий шлях", не виходить на зворотній маршрут з КНР через відсутність клієнтів

28 березня 2016, 11:50

Про це повідомляє дослідницький центр логістичної компанії Zammler, передає depo.ua з посиланням на "Економічну правду".

Як зазначають експерти компанії, 31 січня поїзд прибув у пункт призначення - на станцію Достик на кордоні Казахстану з КНР. Там він досі перебуває і про його повернення поки не йдеться.

"Потяг не завантажений товаром - немає клієнтів на перевезення, тому так і не вийшов у зворотній маршрут з Китаю", - відзначають в Zammler.

Хоча глава "Укрзалізниці" Олександр Завгородній заявляв, що повернеться поїзд назад 15-17 березня.

За даними центру, тривалість маршруту склала 15,5 доби замість анонсованих 11-12. "І це при сприятливих умовах, коли до руху поїзда було прикуто увагу як в Україні, так і в країнах Європи і Азії. Завдяки підписаним раніше угодам поїзд йшов без митних перевірок за єдиним тарифом" від точки до точки ", відзначають в Zammler.

Експерти підкреслюють, що основні питання по маршруту виникали ще на етапах підготовки проекту. "Вузькими місцями" називали можливий час доставки - набагато довше, ніж звичайним шляхом через Росію, і нерегулярність рейсів, не дає можливість бізнесу планувати завантаження.

Питання також викликали два морських етапи маршруту: через два моря потяг перевозять на поромах. Це чотири заходи в порти, заїзд на пороми на спеціальному обладнанні, з яким пов'язаний ряд питань, і висока ймовірність несприятливих погодних умов на морі: взимку шторми частіше.

Тестовий запуск поїзда, який показав, що для комерційного успіху проекту необхідно вирішити кілька питань, відзначають в Zammler.

"По-перше - це вартість доставки. Офіційно ПАТ "Укрзалізниця" озвучив ціну 5 559 доларів для сорокофутового контейнера - ця сума перевищує вартість автомобільної транзитної доставки через Росію в півтора-два рази", - відзначають в дослідницькому центрі.

По-друге, відкритими залишаються питання пропускної здатності (частоти) і завантаженості маршруту. Багато питань відноситься до призначеного оператора проекту - ЦТС "Ліски", який є структурною одиницею ПАТ "Укрзалізниця". Структура зараз на етапі реорганізації - і це ускладнює можливість швидкого вирішення питань щодо тарифів, графіків, розрахунку запиту бізнесу, зазначають в Zammler.

"По-третє - при розробці проекту не були достатньо враховані інтереси інших учасників ринку: логістичного бізнесу, транспортних компаній, імпортерів і експортерів. Для повноцінної участі в проекті бізнес дуже зацікавлений у гарантії з боку держави, таких як: регулярність рейсів, гарантії доставки вантажу і готовність працювати над зниженням тарифів", - сказано в повідомленні.

Зазначимо, що поїзд у складі 10 вагонів і 20 сорокафутових контейнерів був відправлений 15 січня з Іллічівська. По маршруту він проїхав по Чорному морю і через основні станції: порт Батумі, Алят, Актау-Порт, Бейнеу, Жезказган, Балхаш-1.

Вказаний маршрут є альтернативним шляхом доставки вантажів з Заходу на Схід в обхід території РФ через Україну, Грузію, Азербайджан і Казахстан до Китаю.

Раніше, міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявляв, що перший етап проекту нового "Шовкового шляху" завершено успішно. Чиновник упевнений, що скоротити тривалість маршруту до 10 діб цілком реально.

Більше новин про події в Україні та світі читайте на Depo.Життя

Loading...
Loading...