Смоленська комісія: Росіяни свідомо вели літак Качинського до катастрофи

Російська сторона здійснила ряд кроків, які можна вважати свідомим доведенням екіпажу президентського літака Ту-154М до катастрофи

Смоленська комісія: Росіяни свідомо вели…

Про це йдеться у фільмі урядової підкомісії з розслідування Смоленської катастрофи, представленого у понеділок у Варшаві, передає Depo.ua з посиланням на Укрінформ.

польські контролери взагалі не повинні були бути допущені до виконання такого важливого завдання, оскільки того ранку не пройшли обов'язкового медогляду. Крім того, замість одного центру прийняття рішень на вежі, з російської сторони було їх три (генерал Бенедиктов у Москві - колишній командувач військ спецпризначення в Афганістані, контролери руху підполковник Павел Плюснін і майор Віктор Риженко, а також полковник Микола Краснокутський - колишній командир авіабази у Смоленську), який не повинен був бути на вежі, але який давав команди, хоча не мав на це права. Наголошується, що це було порушенням російського авіаційного права, і з боку росіян панував хаос.

У фільмі підкреслюється, що російський літак Іл-76, який перед катастрофою кружляв над аеродромом і намагався йти на посадку, насправді здійснював дії, які "вписуються у підготовку до катастрофи".

"Треба чітко сказати, що дії російської сторони мали призвести до катастрофи", - роблять висновок польські експерти.

Вони наголошують, що російські контролери або не подавали польським пілотам життєво необхідну інформацію, або свідомо вводили їх в оману.

"Російські навігатори постійно вводили в оману польських пілотів, що вони є на курсі і стежці, хоча ті перебували вліво від правильної стежки підходу до злітної смуги... Коли Ту-154М перебував на висоті 100 метрів навігатори мовчали і жоден з них не дав необхідну команду відходу на інший круг", - наголошується у фільмі.

Зазначається, що капітан польського екіпажу на безпечній висоті над землею (90-100 метрів) все ж встиг дати команду на відхід на другий круг, але "літак продовжував знижуватися, попри дії пілота".

"У нас немає певності, чому це сталося, і яка аварія призвела до різкого зниження до землі. Ймовірним приводом неспроможності відходу на другий круг є серія аварій, яка розпочалася на відстані 2,5 км від аеродрому і була зареєстрована апаратурою на борту Туполева",- наголошують експерти польської підкомісії.

Як зазначається, польська "чорна скринька", яка реєструє параметри двигуна, зафіксувала різке зростання вібрації правого, а згодом і лівого двигуна. "За 70 метрів до зіткнення з березою розпочалося знищення лівого крила", - наголошує комісія. Водночас, вона зазначає, що експерименти комісії у спеціально створеному для цього аеродинамічному тунелі підтверджують, що відрив частини лівого крила "не міг призвести до перекидання літака і гальмування його подальшого руху".

"Остання фаза трагедії була викликана вибухом у корпусі, який знищив літак, розриваючи його на фрагменти і десятки тисяч уламків, вбиваючи пасажирів", - констатують члени комісії.

Водночас, вони додають, що перші елементи лівого крила почали падати на землю на відстані близько 900 м від початку злітної смуги.

Нагадаємо, 15 вересня голова Міноборони Польщі Мачеревич заявив, що прийняв рішення розсекретити архівні матеріали про аварію літака, в якій загинув президент Польщі Лєх Качинський.

Голова комісії, який розслідує катастрофу Ту-154, раніше заявив, що російські диспетчери могли дати невірні дані екіпажу літака.

Також комісія з Ту-154 Качиньського повідомила, що літак почав розвалюватися за 900 метрів від місця аварії.

Задля повного розслідування справи про загибель під Смоленськом тіло екс-президента Польщі ексгумували.

У квітні 2016 року польський телеканал TVN24 опублікував аудіозапис і розшифровку розмов у кабіні пілотів Ту-154 в останні 38 хвилин польоту перед катастрофою під Смоленськом у 2010 році, в результаті якого загинув президент країни Лех Качиньський.

На запису голоси пілотів і тих, хто заходив до кабіни, відокремлені один від одного. Таким чином, запис являє собою поєднання трьох звукових доріжок: записи з мікрофона пілота, другого пілота і мікрофонів, встановлених в кабіні.

Довідка: Лайнер Ту-154М розбився під Смоленськом 10 квітня 2010 року. Всі, хто знаходилися на борту - президент Польщі Лех Качинський з дружиною та 86 членів урядової делегації, що летіли на поминальні заходи в Катинь, а також члени екіпажу - загинули.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme