Як українським споживачам захистити свої права

15 березня в Україні відзначають всесвітній День захисту прав споживачів

Як українським споживачам захистити свої…

Соціальні мережі ледь не щодня поповнються численними скаргами щодо неякісних продуктів харчування та інших речей, які не зовсім виправдовують свою вартість та очікування покупця. Споживачі сваряться із адміністрацією супермаркетів, та у кожної сторони конфлікту - своя правда. Кореспонденти Depo.Одеса перевірили на собі, чи дійсно українські покупці захищені від недобросовысних витівок продавців тих чи інших товарів.

Наприклад, менеджери супермаркетів не встигають постійно стежити за сумлінним виконанням роботи своїх підлеглих, які мають дотримуватись певних простих правил та прибирати з полиць зіпсовані продукти. Інтернет-магазини із найрізноманітнішим крамом також не встигають пильнувати за якістю. Допускаючи помилки, виробники та постачальники мають спокутати провину перед споживачем.

Найрозповсюдженішшою пасткою, в яку потрапляють українці, є харчові продукти з недійсним терміном вжитку, або з порушеними умовами зберігання. Такі випадки - не рідкість для будь-якого маленького чи великого супермаркету.

Також зустрічаються браковані товари у магазинах одягу та взуття. Перш ніж платити гроші, слід більш уважно роздивлятися речі. Неприємно "дивують" і служби доставки їжі, адже замовлення часто не відповідає заявленій у рекламі пропозиції як візуально, так і за якістю. Обманюють споживачів як на станціях технічного обслуговування авто, так і в інших сервісах, що декларують у чеку послуги, які клієнт не замлвляв, або які були виконані лише "на папері".

В закладах громадського харчування не рідко обважують клієнтів, або не дотримуються якісних норм у приготуванні страв.

Зі всіма подібними випадками кореспонденти Depo.Одеса зіштовхнулись "віч-на-віч", отже, робимо висновки щодо захищенності прав споживачів, зважаючи на те, як вирішувався кожен окремий конфлікт.

На зустріч у залагоджені своєї провини нам пішли у супермаркеті, повернувши гроші за зіпсований продукт. У магазинах одягу та взуття немає жодних проблем з поверненням речей протягом 14 днів при наявності чеку та відсутності на речі ознак користування. У ресторанах у більшості випадків ввічливо попросили вибачення та замініли страву.

А от зі службою доставки попри негативний відгук щодо замовлення, досягти згоди не вдалося: запит споживача просто проігнорували. Так само не вдалося відстояти свої права на станції ремонту авто.

Загалом, у країні йдуть на зустріч покупцю, але тільки у випадку офіційного звернення. У більшості випадків порушення прав споживачів лишається безкарним. Основною причиною цієї безкарності є небажання, сором'язливість чи страх самого споживача, якому ще за часів Радянського союзу вбивали у свідомість щось на кшалт "Це що мені, через ті 100 гривень собі нерви псувати", "10 гривень - це ж не така велика сума, щоб "соромитись" у магазині" або "Що інші люди подумають, коли я через цю дрібничку буду з'ясовувати стосунки з адміністрацією закладу". Саме з таких "дрібничок" і складається не завжди якісне обслуговування або виготивлення товарів неналежної якості.

Варто пам'ятати, що у разі замовлень у неофіційних магазинах та сумнівних інтернет-маркетах права покупця ніяк не захищені, гарантією якості товару виступає лише сумлінність другої сторони.

Всі новини Одеси читайте на Depo.Одеса

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme