"Укрметалургпром" прогнозує у всій галузі руйнівний "ефект доміно"

"Укрметалургпром" заявляє про ризик зупинки Авдіївського коксохімічного заводу і Маріупольського меткомбінату імені Ілліча

 

Як повідомляє Depo.Донбас, про це заявив президент "Укрметалургпрома" Олександр Каленков, пише видання UAprom.

Метпідприємства на підконтрольній Україні території відчують негативні наслідки від зупинки заводів в АТО.

"По суті, почнеться ефект доміно для галузі", - сказав він.

Зокрема, зниження поставок вугілля з НКТ ("Краснодонвугілля", інші шахти) призведе до зменшення випуску коксу на коксохімічних заводах України на 1 млн т у рік. При цьому, скорочення відвантажень флюсів з НКТ (Комсомольське рудоуправління) призведе до зниження виробництва чавуну на метпідприємствах Маріуполя і Запоріжжя на 1,7 млн т в рік. Відповідно, втрата валютної виручки цих заводів в частині металопродукції складе близько 0,6 млрд дол., скорочення чисельності персоналу у зв'язку зі зниженим завантаженням може скласти близько 3 тис. осіб.

За його словами, існує ризик зупинки Авдіївського коксохімічного заводу (АКХЗ) в результаті припинення електропостачання з Зуївської ТЕС, яка забезпечується вугіллям марки Г з підконтрольної території України. У свою чергу це може призвести до додаткового дефіциту коксу і зупинки Маріупольського меткомбінату імені Ілліча.

Він зазначив, що підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення стане ще одним ударом для економіки.

"Те, що не зможуть зробити окремі безвідповідальні політики, збиток від діяльності яких з блокади вітчизняної економіки скоро перевищить шкоду, заподіяну зовнішньою агресією, зможе доробити "Укрзалізниця" і Кабмін, якщо в умовах, що склалися, приймуть рішення про підвищення залізничних тарифів. Наслідки для економіки України будуть просто катастрофічними, тому вже зараз можна говорити, що таке рішення буде свідченням відсутності виваженої державної політики і нерозуміння ситуації, в якій опинилася економіка України", - вважає Каленков.

На його думку, УЗ може своїми ж руками додушити свого основного клієнта – вітчизняний ГМК, який впаде під тягарем транспортної блокади і тарифного тиску.

"А на сьогодні це половина їх вантажної бази, яка забезпечує УЗ близько 40% усіх доходів, включаючи доходи від пасажирських перевезень та іншої діяльності", - констатує він.

Він додав, що тарифна політика залізничного монополіста повинна бути спрямована на максимальне збереження та розвиток існуючої вантажної бази, адже у "Укрзалізниці" більше 70% витрат – фіксовані.

"Недалекоглядна і опортуністична позиція топ-менеджменту УЗ, спрямована на одномоментне збільшення доходів за рахунок двозначного збільшення тарифів і виконання своїх цільових показників за контрактом для отримання багатомільйонних бонусів, у середньостроковій перспективі призведе до деіндустріалізації і розвалу як вітчизняної промисловості, так і поступової деградації самої залізниці. Тому подальше підвищення тарифів стане просто самогубством для УЗ", - підкреслює президент "Укрметаллургпрома".

Всі новини Донбасу сьогодні читайте на Depo.Донбас

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme