Як путінські музиканти та ісламські бойовики знищили Пальміру

Росія перетворила Пальміру на символ своєї перемоги в Сирії, і тепер ІД хоче цей символ зруйнувати вщент. До історії чи культури обом сторонам діла, звісно, немає

Журналіст відділу «Світ»
Як путінські музиканти та ісламські бойо…

Ісламісти хочуть знищити Пальміру. Всерйоз, назавжди, і дуже-дуже ретельно. Чудово збережений римський театр вже підірвано, а вибухівка на вантажних автомобілях прибуває, щоб довершити руйнування пам'ятки, яка пережила Іудейське царство, римське володарювання і ще майже дві тисячі років після того. Звичайно, в 273 році легіони Ауреліана добряче поруйнували Пальміру – але багато що вціліло, а ще більше – було збудовано. Тепер же, здається, шансів у Пальміри немає. Інформацію про це розповсюдило російське Міноборони – але в даному випадку немає жодних приводів їм не вірити.

Чом ж так стараються радикальні відморозки? Перед тим Пальміра була в їхніх руках цілий рік, і тоді декотрим пам'яткам – особливо тим, де були графічні чи скульптурні зображення людей, теж добряче перепало, але тотальним знищенням ісламісти все-таки не займалися.

Відповідь, здається, очевидна. Після вдалого штурму Пальміри, Росія зробила все можливе, щоб продемонструвати свій тріумф в сирійській війні. Звичайно, водити бородатих бойовиків по вулицях Москви – як колись римляни водили полонену царицю Пальміри Зенобію – Путін не став. Але симфонічний оркестр з Гергієвим, Ролдугіним та іншими "любими друзями" Володимира Володимировича на руїнах Пальміри зіграв.

Який був сенс цих "гастролів"? Хотіли показати витонченість і вміння російських віртуозів? Це можна було зробити в Лондоні, Нью-Йорку – та де завгодно, напевне. Звичайно, виступи Гергієва в цивілізованому світі бойкотували і пікетували, але це улюбленцю російського президента не заважало. Але – ні. Російські музиканти поїхали на руїни Пальміри. Зіграли замордованим від боїв головорізам Асада, кільком десяткам власних військових радників, та недобитим залишкам місцевого населення, для яких ковток води чи блістер з таблетками на той момент були важливішими за всі музичні шедеври світу.

І концерт цей був не бажанням "нести мистецтво в темні маси" – інакше оркестр Маріїнського театру цілком міг з'їздити, наприклад, до Воронежу, де, можливо, виступи симфонічних оркестрів трапляються не надто частіше, ніж в сирійській пустелі. Грали в Пальмірі саме для демонстрації тріумфу російської зброї і експансії російського впливу. Грали під схвальні коментарі російського президента, який виходив з музикантами на зв'язок зі своєї сочинської резиденції, і розповідав, які вони молодці.

"Молодці" відлетіли назад до Росії. Слідом за "молодцями" "тактично відступили" на півсотні кілометрів і асадівці разом з російськими військовими радниками. А потім прийшли ісламісти, і підірвали римський театр, де грали Гергієв з товаришами. Скоро, судячи зі всього, не залишиться й інших залишків античного міста.

Звичайно, знищення Пальміри – цілком і повністю на руках Ісламської держави. Але своє "місце слави", свій "сирійський Севастополь" із Пальміри зробили саме росіяни. А потім – не зуміли цей "Севастополь" втримати. Зі всім, що з того випливає.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme