Підконтрольні міністерству Омеляна держпідприємства втратили в банку-банкруті "Платинум" понад 400 млн

У кінці 2016 року "Украерорух" двома траншами - 28 листопада і 29 грудня перерахував на поточні рахунки в "Платинум" 160 млн грн. Ще 46,3 млн грн в банк завів державний Морський торговельний порт Чорноморськ

Такі дані містяться в службових записках Мінінфраструктури, які є в розпорядженні LIGA.net.

Як повідомили у Фонді гарантування вкладів, в цілому в фінустанові залишилися кошти більш ніж 10 держпідприємств. До початку 2017 року на рахунках збанкрутілого "Платинум Банку" один тільки "Украерорух" зберігав 405 млн грн.

З 10 січня в Украерорусі проводиться внутрішнє службове розслідування.

Встановлено, що рішення щодо збільшення сум коштів на поточних рахунках підприємства приймали заступник директора з розвитку Ігор Касьяненко та перший заступник Сергій Гомболевський на підставі записок заступника директора з економіки та фінансів Тетяни Блідченко. Гомболевський в 2012-2013 рр. працював виконавчим директором аеропорту Одеса, реконструкцією якого на той час займалися компанії, пов'язані з основним акціонером "Платинум Банку" Борисом Кауфманом.

"Держкомпанія направила НБУ, Фонду гарантування вкладів фізосіб і тимчасовому адміністраторові банку листи з проханням забезпечити виконання зобов'язань "Платинум Банку" перед Украерорухом. Переговори з Нацбанком щодо повернення коштів держпідприємств з банку-банкрута вже розпочалися", - розповів міністр інфраструктури Володимир Омелян. Коментувати можливі варіанти розвитку подій він не став.

Один з народних депутатів повідомив LIGA.net, що ситуацією навколо Украероруху зацікавилися навіть у РНБО, оскільки фінансовий стан підприємства впливає на безпеку польотів над Україною.

Експерти вважають, що повернути свої гроші держкомпанії не вдасться. "Держпідприємства, які отримують статус кредитора, можуть повернути свої кошти лише після продажу активів банку в сьому чергу, - пояснює юрист юрфірми Астерс Вольга Шейко. - Судова практика свідчить про те, що з цими грошима можна попрощатися".

У період банкопаду комерційні підприємства, щоб запобігти втраті грошей, часто укладали з фінустановами кредитно-депозитні договори і при перших тривожних сигналах проводили взаємозалік зобов'язань. Але такий варіант можливий лише до введення в банк тимчасової адміністрації. Відповідно, для підприємств Мінінфраструктури він також не підходить.

У публікації висловлюються сумніви з приводу того, що керівництво держпідприємств і Мінінфраструктури не знало про жалюгідний стан "Платинум Банку", навколо якого протягом минулого року було кілька скандалів, висвітлюваних всіма центральними ЗМІ.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme