Експорт зерна готується побити новий рекорд

До 2020 року зернові термінали у портах дозволять перевалювати 100 млн тонн

Експорт зерна готується побити новий рек…

Про це повідомляє Depo.ua із посиланням на "Факти.ICTV".

Україна може досягнути позначки у 100 млн тонн виробництва зерна уже в найближчі 20 років, вважає президент Української зернової асоціації Володимир Клименко. На його думку, цьому сприятиме наявність земельних ресурсів та реалізація потенціалу продуктивності основних культур. Проте є й дві перешкоди: відсутність реального державно-приватного партнерства та корупція.

"Компанії залежать від державних чиновників, які не встигають за потребами бізнесу. Погана комунікація бізнесу і влади – ось головна проблема", – каже Володимир Клименко.

Неефективним державним управлінням, на його думку, пронизані також і залізничні перевезення, і портова діяльність.

На думку головного редактора журналу "Зерно" Юрія Гончаренка, держава приділяє недостатньо уваги умовам торгівлі.

"У компетенції держави – забезпечувати високоякісну логістику. А в нас розбиті дороги, проблема залізничних вагонів не вирішена, є дефіцит потужностей внутрішніх елеваторів, через що зерновиробникам ніде перетримати зерно", – зауважує Юрій Гончаренко.

Припортові термінали для перевалки хлібних вантажів експерти називають чи не єдиною добре розвинутою ланкою в транспортному ланцюжку.

"За останні десять років приватний бізнес побудував терміналів для експорту не менше 50 мільйонів тонн зерна. Нещодавно підписали договір із Cargill про спорудження елеватора. Кожна пристойна компанія будуватиме свій термінал", – вважає Володимир Клименко.

Загалом потужності зернових терміналів в українських морських портах торік зросли майже на 9 млн тонн. Торік компанія "Рісойл Термінал" (входить до Швейцарської групи Risoil S.A.) завершила в морському торговому порту Чорноморськ другий етап будівництва зернового терміналу, потужність якого становитиме 4,5 млн тонн. У Миколаївському морському порту відкрився термінал групи компаній COFCO Agri (входить у структуру китайської корпорації COFCO) потужністю 2,5 млн тонн. Можливості обробки вантажів на виробничо-перевалочному комплексі компанії Бунге-Україна (входить у транснаціональну корпорацію Bunge) у Миколаївському МТП зросли до 3,73 млн тонн на рік. А термінал компанії "ТІС-Зерно" (належить громадянину Угорщини Олексію Федоричеву) за рахунок введення в дію підлогового складу одноразового зберігання 120 тисяч тонн зерна, зерносушарки та оновлення станції розвантаження машин збільшив потужність перевалки з 7 млн тонн на рік до 10 млн.

На кінець 2016 року, за підрахунками ІАЦ BlackSeaTrans, потужності терміналів із обробки хлібних вантажів в українських морських портах становили понад 66 млн тонн на рік. Реалізація проектів будівництва термінальних потужностей до 2020 року дозволить перевалювати додатково 14 млн тонн зерна у порту Чорноморськ, 12,5 млн тонн – у порту Южний, 6 млн тонн – в Одеському МТП. Маючи такі потужності в морських портах, Україна упевнено перебуватиме у трійці провідних світових експортерів зернової продукції.

"Ми зібрали рекордний урожай, рекордну кількість зерна відправили на експорт. Це нові виклики і нові горизонти. Головне – нам є куди рости", – говорить міністр аграрної політики та продовольства України Тарас Кутовий.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme