Які психологічні впливи використовували вояки УПА в українському опорі
Головним засобом пропоганди стала друкована продукція кількома мовами
- Хмельницький
-
29 січня 2017 21:21
Вплив на місцеве населення й на противника УПА та ОУН здійснювали шляхом поширення листівок, газет, журналів, брошур українською та іншими мовами: російською, польською, німецькою, повідомляє Depo.Хмельницький за матеріалами "Народної армії".
Листівки стали одним із головних видів інформаційно-пропагандистських друкованих видань. Вони вирізнялися коротким, доступним та емоційним текстом. Застосовували різні види листівок. Наприклад, інформаційні листівки доносили до читачів відповідні повідомлення про якісь події, дії конкретних людей, обстановку в регіоні.
Поширювали й листівки-гасла та листівки-заклики, що містили в собі короткі тексти, які закликали читачів до будь-яких конкретних дій. Вони мали невеликий формат, а їх текст набирався великим шрифтом. Іноді листівки-гасла виготовляли у вигляді плакатів і розклеювали в доступних для огляду місцях. Особливо вони були популярні після того, як 1939 року Червона армія захопила землі Західної України.
Пропагандисти УПА й референтура ОУН видавали газети переважно для місцевого українського населення. Вони стали для широких народних мас своєрідним рупором, що постійно нагадував про боротьбу із численними окупантами. Зазвичай газети виходили українською мовою, у них зберігалося характерне для Західної України стилістичне оформлення матеріалів. Водночас газетні статті вирізнялися актуальністю й інформативністю, враховували склад та інтереси читачів.
Брали до уваги й особливості національної психології та релігійного світогляду більшості читачів. Якою була загальна кількість підпільних газет, сьогодні важко сказати точно: історики УПА налічують до 20 назв. Основними друкованими органами опору були газети "На зміну", "Підпільні вісті", "Самостійник".
Брошура - досить поширений у 40-ві й 50-ті роки вид друкованої пропагандистської продукції. Вона мала більші тексти, аніж листівка, а, крім того, були малюнки. Брошури були популярні серед читачів, оскільки докладно роз'яснювали будь-яке питання або розбивали аргументи супротивника (контрпропаганда). Однак в умовах підпілля брошури було важче ховати, аніж листівки та газети, тому в УПА й ОУН прагнули видати їх невеликим форматом.
Сприятливим моментом для розміщення засобів наочної агітації вважали час напередодні вступу військ противника в населений пункт.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький
Всі новини на одному каналі в Google News
- 23:53На Хмельниччині судитимуть чоловіка, який незаконно зрізав дерев на 450 тисяч гривень
- 16:31"Московський" піп на Хмельниччині під час літургій агітував за Путіна
- 12:44Енергетичний напій та його склад PROMO
- 13:33Розвиток ветеранського бізнесу дозволить регіонам зажити новим життям – Петрук
- 15:45На Хмельниччині задекларувалося 30 мільйонерів
- 11:11Вимагала хабар за діагноз: На Хмельниччині голові позаштатної ВЛК оголосили підозру
- 21:53ВАКС конфіскував активи експрезидента "Мотор Січі" та його спільника: Що відібрали
- 10:33На Хмельниччині вночі збили два БпЛА
- 09:36Росіяни вночі атакували Україну 13 "шахедами": скільки вдалося збити
- 22:12 Зима повертається: В Україну йдуть заморозки
- 21:50Обмеження електроенергії 18 квітня можливі у всіх областях, - Укренерго
- 21:17Вимагання та грабежі: На Хмельниччині затримали організатора банди (ФОТО) ФОТО
- 17:09 Суд залишив колишнього президента "Мотор Січі" Богуслаєва та його спільника за ґратами
- 16:19 Зеленський підписав оновлений закон про мобілізацію
- 08:50Під час повітряної тривоги на Хмельниччині працювала ППО
- 11:50Зіткнення двох байків: У ДТП на Хмельниччині загинула 16-річна дівчина
- 09:30Телефон Служби 112 до кінця поточного року запрацює по всій Україні
- 15:40 На Хмельницькій АЕС стартувало будівництво нових енергоблоків за американською технологією
- 12:45Скандал з "побиттям" активістки в ТЦК на Хмельниччині: Що відомо