UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

На Закарпатті 40 років тому діяв секретний вертолітний завод

Подейкують, що до 90-х років на деяких картах спеціально не позначали село Дубове на Тячівщині  через секретність заводу

На Закарпатті 40 років тому діяв секретн…

Колись тут виготовляли агрегати для радянських вертольотів та складові до літаків сімейства ТУ, а після розпаду СРС� новітні розробки та конструкції продали на металобрухт, пише Depo.Закарпаття з посиланням на Мukachevo.net.

Заснували його у 1970-х роках як Закарпатський машинобудівний завод, а згодом він став вертолітним виробничим об'єднанням. Раніше він був за сімома замками секретності, про нього мовчало радіо, телебачення та преса. Подейкують, що до 90-х років на деяких картах спеціально не позначали Дубове через секретність заводу.

На підприємстві працювало близько 5-ти тисяч людей, як місцевих, так і випускників провідних радянських вишів, яких направляли сюди після навчання.

Продукцію виготовляли різну - від багатьох комплектуючих малих деталей до окремих частин пасажирських авіалайнерів, складові до літаків сімейства ТУ, крісла на літаки АН-24, ИЛ-76, ТУ-154 і для найбільшого в світі літака "МРІЯ", крила на авіамашини, монтували спортивний гелікоптер МІ-34.

До речі, колишні працівники заводу пригадують, що МІ-34 був єдиним у Союзі легким гелікоптером, що проектувався як спортивний. Першу його частину виготовили у 1984-ому і ним займалися надалі до самого розпаду Союзу.

Прикро, але з розповідей місцевих, після проголошення Незалежносты тутешні вироби порізали і продали, причому не як прилади, а як металобрухт.

Технічне обладнання тут було з цифровим програмним управлінням, яким на той час міг похвалитись далеко не кожен завод.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme