Блокувальний пшик: Чому протестувальники на "литовських" номерах лише злять українців

Часткове блокування доріг, які ведуть до столиці, нагадує лише шоу, яке призводить до масштабних заторів і незручностей для інших водіїв

Блокувальний пшик: Чому протестувальники…

Ранок вівторка перетворився на справжнє жахіття для людей, які їхали до столиці. Водії на автомобілях з іноземними номерами блокували по кілька смуг руху одразу на трьох стратегічних магістралях, які ведуть до столиці – Бориспільскій, Одеській та Житомирській трасах.

Протести водіїв авто з іноземною реєстрацією почалися ще кілька місяців тому, але вони здебільшого були немасштабними. Наприклад, "литовські" машини блокували одну смугу руху біля Верховної Ради, але це не значно впливало на загальний рух автомобілів. Були спроби протестів на західних кордонах країни та це також не мало великого резонансу.

Інша справа – блокування доріг на стратегічному напрямку, яким, безумовно, є столиця. Через такі дії водіїв на "литовських" машинах багато людей вимушені були стояти у величезних заторах на шляху до Києва. Стояли усі: приватні авто та маршрутки з мешканцями міст-супутників Києва, які їхали на роботу до столиці.

Таким чином, протестувальники створили справжній транспортний колапс. І для багатьох все звелося до того, що через кілька сотень водіїв, які хочуть гасати на машинах з іноземною реєстрацією, тотальні незручності повинні терпіти тисячі громадян, простоюючи у заторах.

Напевно, більш ефективними були б протести водіїв на "литовських" машинах, скажімо, під будинками чиновників-автолобістів. Усе це призвело б до створення незручностей не рядовим громадянам, а саме цим чиновникам. Водії на "литовських" авто, звичайно, обіцяють їхати в урядовий квартал для подальших протестів, але виникає питання: чому це не можна було зробити з самого початку, а обов`язково було блокувати дороги, якими користуються рядові водії, які не є чиновниками?  Привернути увагу? Так привернули. І викликали неабияке роздратування.

Але перейдемо до головної вимоги протестувальників на "литовських" машинах: пом`якшити умови перебування авто з іноземною реєстрацією на території України. Серед таких водіїв навіть є думки, мовляв, вони готові платити кілька сотень євро на рік такого собі податку в бюджет за те, щоб контролюючі органи дозволили без проблем користуватися авто на іноземних номерах. Адже в Державній фіскальній службі постійно нагадують, що автомобілі з Європи потрібно розмитнювати, а керування машиною на іноземних номерах є, по суті, сірою схемою. Крім цього, щороку потрібно виїжджати за межі країни, щоб "працювала" навіть ця сіра схема. От водії авто на іноземній реєстрації і пропонують урядовцям, що будуть сплачувати кілька сотень євро на рік і від них просто відчепляться.

З іншого боку, українці, які абсолютно законно ввозять авто з Європи, повинні сплачувати ввізне мито, акцизний збір та податок на додану вартість під час реєстрації авто в Україні. Загалом ці платежі складають кілька тисяч євро, які йдуть до бюджету країни. А тепер візьмемо для прикладу авто на іноземній реєстрації.

Ділки запевняють, що існує кілька схем, які в певній мірі дозволяють їздити Україною на тих самих "литовських" машинах. Наприклад, перекупники придбають машину у Литві і зареєструють її на тамтешню фірму. Після цього авто переганяють до України і віддають клієнту. За свою роботу ділки отримують зазвичай тисячу євро і ще клієнт платить гроші за саму машину. Таким чином, практично жодних платежів до бюджету України. Крім цього, за законом не можна розмитнити авто з Європи, яке випущене до 2010 року. А "литовська схема" дає можливість їздити хоч на 20-річному авто з Прибалтики.

Тому серед багатьох водіїв і виникає роздратування, мовляв, чому я сплачую усі митні платежі, коли реєструю авто в Україні, а деякі розумники приганяють машину на іноземних номерах і не платять, по суті, нічого? І це незадоволення помножується на роздратування від перекриття доріг.

До останнього варто ще раз повернутися. Воно, безумовно, дієве як засіб привертання уваги. Питання лише в тому, якими будуть результати тої уваги. Адже постраждали в даному випадку передусім звичайні люди, а не ті, від кого залежать питання розмитнення іноземних авто. І якщо блокування пропускних пунктів в листопаді 2016-го ще можна було зрозуміти, адже саме в прикордонних районах живе більшість "пересічників", то блокування доріг до столиці більше схоже або на дурість, або на таку собі діверсію на кшталт "тарифних" та тому подібних "шатунських" майданів з Мураєвими, Рабіновичами і Балашовими на чолі. З певним розголосом в ЗМІ – переважно через спричинені незручності і недолугість самих акцій – і нульовою ефективністю.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme