Підрив злітної смуги в Донецькому аеропорту змалював "Художник"

Впродовж місяця підполковник з позивним "Художник" розробляв план знищення смуги

Підрив злітної смуги в Донецькому аеропо…

Ретельно сплановану операцію з підриву злітної смуги в ДАПі  готував майже місяць її головний виконавець - офіцер, що там же і отримав позивний "Художник", повідомляє Depo.Хмельницький з посиланням на "Народну армію".

Підрив злітної смуги аеропорту - це карколомна, неймовірно зухвала операція, здійснена групою військових інженерів, яку очолював офіцер із позивним "Художник".

Цими днями минає друга річниця завершення героїчної оборони Донецького аеропорту.

І ми знову згадуємо всіх тих, котрі 242 доби боронили летовище, - полеглих і живих бійців полку спецпризначення, піхотинців та артилеристів, десантників і танкістів, вояків добровольчих формувань, усіх тих, кого в одну мужню когорту об'єднало найменування "кіборги".

Згадаймо й військових інженерів, саперів із полку оперативного забезпечення, які в останні години боїв за ДАП здійснили подвиг, подробиці якого досі не надто розголошують.

20 січня летовище здригнулося внаслідок 5 неймовірно потужних вибухів. Їхня сила була такою, що вибухову хвилю відчули навіть ті, що перебували за кілька кілометрів від злітної смуги. Вибухи були такими сильними, що спантеличили всіх: і оборонців аеропорту, і бойовиків. І доки з величезних вирв, які утворилися на злітній смузі, вивітрювався їдкий дим, на кілька хвилин над ДАПом запанувала тиша. Всі намагалися з’ясувати: що сталося, де та що рвонуло.

До виконання цього завдання бійці готувалися довго. "Художника" в район аеропорту викликали ще в грудні 2014 року. Разом з іншим старшим офіцером підполковник мав прорахувати, як пошкодити смугу аеропорту на випадок, якщо надійде команда, аби жоден літак не зміг приземлитися.

Впродовж місяця "Художник" вивчав місцевість та інженерні комунікації в районі летовища, готував пропозиції стосовно плану операції. Побував у Пісках, Водяному, Тоненькому, на метеовежі, висотці, тракторному стані, словом, скрізь, де стояли наші хлопці. Виїжджав на місця з розвідкою, іноді доводилося повзти по-пластунськи, іноді - пересуватися перебіжками до злітної смуги.

"Після кожного розвідвиходу все побачене я занотовував, робив замальовки, записував дані, здійснював розрахунки, - згадує про підготовку до операції офіцер. - За цю мою "творчість" мене й назвали "Художником".

Зрештою інженери розділили 4000 метрів смуги на 5 відрізків і в кожному з них здійснити підрив. У цілому на той час, коли ситуація в аеропорту стала критичною, операцію з підриву злітної смуги вже сплановали, і її здійснення призначили на ранок 20 січня.

Працювати на злітці мали близько 25 бійців, з-поміж - них 5 офіцерів із Центру розмінування та Центрального управління інженерного забезпечення. Кожен із них чудово розумів, який неймовірний ризик чекає попереду. 

Однак уранці розпочати виконання завдання сапери не змогли: злітну смугу аеропорту сепаратисти поливали таким шквальним вогнем із "Градів", що будь-яка спроба заїхати на неї однозначно дорівнювала б самогубству. Тож операцію розпочали пізніше, коли ворожий обстріл трохи вщух.

До злітки вирушило 5 машин, за кожною - причеп із вибухівкою. Потужність кожного пристрою дорівнювала 1,5 тонни в тротиловому еквіваленті. Виїжджали двома шляхами: 3 групи на ЗІЛах із Пісків, іще 2 - на МТ-ЛБ, перпендикулярно до смуги — з боку метеовежі.

Виїзд саперів на смугу прикривали танкісти: з позицій поблизу метеовежі захисники термінала та загін добровольців на двох БТРах.

"Це були, мабуть, найнапруженіші півтори години в моєму житті, - згадує офіцер. - Якби щось пішло не так, від нас усіх там би лишився тільки порох, навіть на аналіз ДНК нічого б не зібрали. Зрештою ми зробили так, що смуга більше не може функціонувати. Пристрої здетонували через 20–25 хвилин після того, як ми залишили злітку та вже доїхали до Водяного."

Пізніше в одному з офіційних повідомлень військового відомства про цей подвиг військових інженерів буде лише сухе зведення: "У результаті підриву злітної смуги на ній утворилися вирви розміром 3–5 метрів та глибиною 2 метри кожна. Відстань між ними - 700 метрів. Ураховуючи, що довжина смуги становить 4000 метрів, ширина - 60, а товщина бетонного покриття - 1 метр, такі пошкодження дійсно не дозволяють застосовувати її за призначенням".

Минуло два роки. На злітну смугу ДАПу, як і раніше, не сідають літаки з російською "гуманітаркою". 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme