Як киянам винесли мозок "реформою" платіжок за комуналку

Знадобилося кілька років, щоб чиновники зрозуміли свою помилку у розбиванні платіжки за комунальні послуги на окремі квитанції

Як киянам винесли мозок "реформою" платі…

Іноді складається враження, що чиновники усіх рівнів навмисно створюють громадянам перешкоди, щоб не нудно було жити.

Довгі роки кияни без проблем сплачували за "комуналку" за єдиною квитанцією, де були враховані усі можливі послуги, які споживають мешканці квартири. Проте у 2014 році усе змінилося, коли "Київенерго" набуло статусу виконавця послуг з гарячого водопостачання та опалення. Тоді платіжку почали розбивати на так звані блоки. В першому були вказані рахунки за утримання будинків та прибудинкових територій – квартплата, за холодну воду та водовідведення, а в другому – за гарячу воду. У третьому ж блоці були рахунки за опалення.

Головною незручністю у цих платіжках стало те, що по кожному блоку потрібно було платити окремо, позаяк у попередніх платіжках наприкінці був рядок із загальною сумою за усі послуги. Кияни ще довго проклинали усе на світі, коли при сплаті комуналки виявлялося, що не потрібно рахувати загальну суму послуг і вносити її у кінцеве поле до сплати.

Та це ще було квіточками, адже вже у 2015 році на киян чекали чергові зміни з платіжками. "Київенерго" захотіло надсилати мешканцям столиці власні рахунки за гарячу воду та опалення. Усе це призвело до того, що киянам потрібно було по кілька разів на місяць заглядати до поштової скриньки в очікуванні кількох квитанцій: за квартплату, холодну воду і каналізацію, за гарячу воду і опалення, а ще – за електроенергію. Усе це "добро" надходило окремо одне від одного.

А щоб мешканців столиці "добити" остаточно, чиновники вигадали ще одну "фішку", про яку повідомили влітку 2016 року. Згодом кияни почали отримувати одразу дві квитанції за квартплату та холодну воду і водовідведення. У першій міститься звична платіжка, а у другій – так зване повідомлення, де розписані усі нарахування, субсидії і суми до сплати. Тоді у мерії назвали цей жах "адаптацією містян до формату рахунку нового зразка".

Кияни остаточно заплуталися, за що і як платити. Та дуже швидко у мерії, мабуть, почули прокльони і відкрили безкоштовні семінари, де навчали заповнювати платіжки-повідомлення за комуналку. Такі курси працювали, наприклад, у Святошинському районі.

Уявімо лише цю трагікомічну ситуацію. Приходить людині купа платіжок за комунальні послуги, вона погоджується їх сплатити, але ніяк не може второпати, що і куди вписувати у квитанціях. Тому після роботи вимушена замість того, щоб їхати до сім'ї, пертися на спецкурси, де її навчать заповнювати платіжку. А якщо людина мешкає десь на Троєщині, то після курсів на Святошині їй треба ще проїхати весь Київ, щоб потрапити додому.  Такий собі тролінг найвищого рівня: спочатку зробити процес заповнення платіжок заплутаним, а потім безкоштовно навчити вирішувати цю проблему.

Напередодні нинішнього Нового року чиновники, напевне, подумали, що якось давно не запроваджували нововведення з платіжками для киян. І вирішили "розірвати мозок" мешканцям столиці черговою новою квитанцією на "комуналку". І кияни стали отримувати платіжки, де, як і багато років тому, міститься перелік усіх житлово-комунальних послуг, які використовує кожна квартира.

Знову ж таки, уявімо ситуацію. Вже довгий час люди отримують окремі квитанції за гарячу воду і опалення, а також холодну воду і квартплату. А тут з якогось дива все знову "зливається" в одну платіжку.

Та в мерії Києва не розгубилися, коли зрозуміли, що знову "начудили". Чиновники почали розповідати, що нова-стара платіжка є ознайомчим варіантом, і за нею можна сплатити лише за утримання будинків та постачання холодної води і водовідведення. У "Київенерго", у свою чергу, закликали киян ігнорувати експериментальні платіжки і чекати окремих квитанцій за опалення та гарячу воду.

З одного боку, перехід на новий-старий формат сплати за комунальні послуги – безумовний плюс. Отримав єдину платіжку – і спокійно собі за усе сплатив. Але з іншого боку, потрібно спочатку провести ретельну роз'яснювальну роботу з населенням, щоб більшість киян знову не хапалися за заспокійливо, отримавши "платіжні простирадла" з усіма можливими комунпослугами. 

Усе це можна назвати поки що єдиним висловом: "Хотіли, як краще, а вийшло як завжди".

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme