Визначено маршрут першої платної дороги в Україні

В Україні першу концесійну автомобільну дорогу побудують за маршрутом Львів - Краковець за п’ять років

Про це заявила керівник підрозділу міжнародного співробітництва та інвестицій Державного агентства автомобільних доріг України ("Укравтодор") Терезія Бабич, передає depo.ua з посиланням на УНІАН.

"Орієнтовно, від чотирьох до п'яти років буде термін будівництва такої дороги, оскільки це найвищий рівень категорійності дороги, це буде, як прийнято називати, автобан, тобто швидкісна дорога, яка обходитиме населені пункти", - сказала Бабич.

Однак вона не уточнила вартості будівництва, оскільки "це предмет торгу".

"Фінансові умови - це предмет торгу, вартість проекту я озвучити не можу, однозначно це сотні мільйонів доларів, оскільки йдеться про абсолютно нове будівництві дороги", - сказала Бабич.

У свою чергу міністр інфраструктури Андрій Пивоварський повідомив, що у фінансуванні даного пілотного проекту зацікавлені міжнародні фінансові організації.

"Я думаю, що коли буде завершено конкурс, потрібно буде в дуже стислі терміни починати будівництво. Ми проговорили з ЄІБ, зі Світовим банком, з ЄБРР, вони готові "відкрити кишеню", їм цікаво профінансувати цей проект", - сказав міністр.

Бабич додала, що даний проект є потенційно самоокупним, але отримуватиме допомогу з бюджету.

"Класикою жанру вважається інтенсивність руху від 10 тис. автомобілів, для того, щоб проект мав інтерес для інвестора, ми прогнозуємо до 36 тис. упродовж 30 років, у наших розрахунках, проект окупний, але він окупний тільки в тому разі, якщо буде залучено адекватне фінансування. У будь-якому випадку проект отримуватиме допомогу з бюджету", - сказала вона.

За словами Бабич, закон про концесію передбачає три джерела повернення інвестицій: плата за проїзд, плата за експлуатаційну готовність дороги і будь-які види субсидій та компенсацій.

"Оскільки плата за проїзд надходитиме до бюджету і концесіонер її не побачить, ми йому платитимемо за експлуатаційну готовність. Концесіонер застрахований у будь-якому випадку, навіть якщо плата за проїзд буде недостатньою", - сказала представник "Украавтодору".

Нагадаємо, що ще у вересні 2013 року Кабінет Міністрів дозволив на умовах концесії будівництво трьох автомагістралей: Львів - Краковець, Ульянівка - Миколаїв - Херсон - Красноперекопськ - Сімферополь, а також Новомосковськ - Запоріжжя - Мелітополь - Джанкой - Сімферополь. До стадії розробки дійшов тільки проект дороги Львів - Краковець, в який, за підрахунками Мінінфраструктури, необхідно інвестувати близько 13 млрд грн.

Як повідомляв depo.ua, 31 березня міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський заявив про початок будівництва концесійних доріг в Україні

Довідка. Концесія - це договір про передачу природних багатств, підприємств або інфранстурктурних об'єктів, що належать державі чи місцевим органам влади, в тимчасову експлуатацію іншим державам або фірмам. Наприклад, концесіонер, зобов'язується побудувати й підтримувати в належному стані дорогу, але за це має право отримувати кошти у вигляді права на проїзд по цьому автошляху.

Больше новостей о событиях в Украине и мире на Depo.ua

Все новости на одном канале в Google News

Следите за новостями в Телеграм

Подписывайтесь на нашу страницу Facebook

deneme