Вчені виявили кисень в одній із найдальших галактик Всесвіту

Міжнародна команда астрономів виявила ознаки наявності іонізованого кисню в галактиці, яка знаходиться від нас на відстані близько 29 мільярдів світлових років

Вчені вважають, що це найвіддаленіші сліди кисню з усіх відомих на сьогоднішній день, передає depo.ua з посиланням на N+1.

Зокрема, з допомогою телескопа ALMA астрономи спостерігали за галактикою SXDF-NB1006-2, яка була виявлена ще в 2012 році. Вважається, що вона з'явилася приблизно за 700 мільйонів років після великого вибуху.

Вивчивши емісійний спектр (відносну інтенсивність електромагнітного випромінювання за шкалою частот) галактики SXDF-NB1006-2, дослідники виявили ознаки існування в ній кисню. Схоже, що його кількість приблизно в десять разів менше спостережуваної кількості кисню на Сонці.

"В галактиці відбуваються досить незвичайні процеси. Я підозрюю, що майже весь газ в ній іонізований", - коментує один з авторів роботи.

У той же час, дані отримані в більш високій чіткості , дозволять побачити розподіл і рух іонізованого кисню в галактиці і в подальшому дозволять вивчити її властивості.