Наука в очікуванні революції: фізики анонсували відкриття п’ятої сили природи

Науковці здобувають все нові дані, які можуть призвести до відкриття раніше невідомих субатомних частинок і п'ятої фундаментальної сили природи

Наука в очікуванні революції: фізики ано…

Про це йдеться в статті жуналу Physical Review Letters від фізиків теоретиків з Каліфорнійського Університету в Ірвіні (UCI), повідомляє depo.ua з посиланням на AstroNews.

З середини 2015 року вчені з UCI натрапили на дослідження в галузі експериментальної ядерної фізики в Угорській академії наук, які шукали "темні фотони" – частинки, які пов'язували з невидимою темною матерією.

Робота угорців виявила аномальний радіоактивний розпад, який вказує на існування легкої частинки, що лише у 30 разів важча за електрон.

"Експериментатори не дали змоги стверджувати, що це була нова сила. Вони просто побачили надлишок подій, які вказували на нову частинку, але не було ясно. Протягом десятиліть нам відомі чотири фундаментальні взаємодії: гравітаційне, електромагнітне, а також сильні і слабкі ядерні сили. Якщо підтвердяться подальші експерименти, це відкриття можливої п'ятої сили повністю змінить наше уявлення про Всесвіт з можливостями для об'єднання цих сил і темної матерії ", - пояснив співавтор дослідження, професор Джонатан Фен (Jonathan Feng).

Учені з цього університету запропонували нову теорію, яка об'єднує всі існуючі дані і визначили, що відкриття може вказувати на п'яту фундаментальну силу.
Робота вчених з UCI показує, що шукана частинка не може бути "темним фотоном" зате може виявитися "protophobic Х-бозоном".

"У той час як нормальна електрична сила діє на електрони і протони, цей новий бозон взаємодіє тільки з електронами і нейтронами - і в надзвичайно обмеженому діапазоні. Немає ніякого іншого бозона, який би мав такі ж характеристики. Іноді ми також просто називаємо це" Х-бозон, де "X" означає, що щось невідоме ", - зазнчив співавтор аналізу Тімоті Тейт (Тімоті Тейт).

Одним з напрямків подальших досліджень є ймовірність того, що ця п'ята сила має потенціал бути приєднаною до електромагнітної, а також сильної і слабкої ядерних сил як "прояв однієї грандіозної, більш фундаментальної сили".